Poslanci Európskeho parlamentu schválili smernicu, ktorá zlepší označovanie výrobkov a zakáže používanie environmentálne klamlivých tvrdení. Píše sa to v tlačovej správe zverejnenej na webstránke europarlamentu.

Cieľom smernice, za ktorú zahlasovalo 593 poslancov, 21 bolo proti a 14 sa zdržalo hlasovania, je chrániť spotrebiteľov pred zavádzajúcimi marketingovými praktikami a pomôcť im robiť lepšie rozhodnutia pri nákupe.

Ekologickosť a šetrnosť sa musí dokázať

V prvom rade je cieľom nových pravidiel jasnejšie a dôveryhodnejšie označovanie výrobkov tak, že sa zakáže používanie všeobecných environmentálnych tvrdení ako „šetrný k životnému prostrediu“, „prírodný“, „biologicky rozložiteľný“, „klimaticky neutrálny“ alebo „ekologický“, ak by boli uvedené bez dôkazu.

Používanie značiek udržateľnosti sa bude regulovať, a to aj vzhľadom na zmätok spôsobený ich rastúcim počtom a nepoužívaním porovnávacích údajov.

V budúcnosti budú v EÚ povolené len značky udržateľnosti založené na oficiálnych systémoch certifikácie alebo zavedené verejnými orgánmi.

Smernica okrem toho zakáže tvrdenia, že výrobok má neutrálny, znížený alebo pozitívny vplyv na životné prostredie z dôvodu systémov kompenzácie emisií.

Trvanlivosť výrobkov

Ďalším cieľom nového zákona je výraznejšie zameranie výrobcov a spotrebiteľov na trvanlivosť výrobkov. V budúcnosti musí byť informácia o záruke viditeľnejšia, pričom sa vytvorí nové, harmonizované označenie, ktoré posilní význam výrobkov s predĺženou záručnou lehotou.

Nové pravidlá okrem iného zakážu aj neopodstatnené tvrdenia o trvanlivosti výrobkov, napríklad, že práčka vydrží 5 000 pracích cyklov, ak to tak za normálnych podmienok nie je.

Smernicu ešte musí schváliť aj Rada EÚ, potom bude zverejnená v Úradnom vestníku EÚ. Členské štáty budú mať následne 24 mesiacov nato, aby ju transponovali do svojho vnútroštátneho práva.

Ďalšie dôležité správy

Metaverse,Futuristic,Concept:,Woman,Using,Virtual,Reality,Headset,To,Shop
Neprehliadnite

Marketingové trendy 2024: Viac ako recenzia zaujme produktové video