Jednou z kľúčových výziev, ktorým ľudstvo čelí, je udržateľný prístup k životnému prostrediu. Netreba ani hovoriť o tom, že zodpovednosť za životné prostredie má každý – jednotlivci, aj firmy. Podľa prieskumov GfK sa až 67 % spotrebiteľov snaží správať zodpovedne k životnému prostrediu, napríklad aj tým, že uprednostňuje značky s pozitívnym prístupom k ekológii. „Prieskumy GfK ukazujú, že v roku 2011 zohľadňovalo tento fakt 30 % opýtaných, o 10 rokov neskôr už 49 percent. Zodpovedne sa správajú aj Slováci. Podľa našich prieskumov téma udržateľnosti najviac rezonuje u mileniálov a generácie Z, ktorí zas v tomto smere pozitívne ovplyvňujú staršie generácie,“ hovorí Ivan Schwarz, Regional director EMEA Budweiser Budvar.

Moderné inovácie a globálny prechod

Svoju zodpovednosť si uvedomuje aj český národný pivovar Budějovický Budvar. „Práve Budvar už pred dvoma rokmi ako prvý pivovar vymenil hliníkové fólie na hrdle fliaš za papier. Okrem toho sa pivá Budweiser Budvar nikdy neplnili do plastových fliaš a tento trend je tiež v rámci trhu na ústupe,“ upozorňuje Schwarz na inovatívne aktivity pivovaru v oblasti udržateľnosti. Ďalšiu príležitosť na zlepšenie vo vzťahu k životnému prostrediu videl ambasádor českej pivnej kultúry doma aj vo svete v spotrebiteľských baleniach. Kultové ležiaky v plechovkách sa roky predávali vo fóliovom 6-balení, od mája je tomu inak.

Nové 6-balenie plechoviek Budweiser Budvar je moderné, praktické a ekologické.
Zdroj: Budweiser Budvar
Nové 6-balenie plechoviek Budweiser Budvar je moderné, praktické a ekologické.

Hľadali sme udržateľné riešenie, ktoré by bolo moderné, prevádzkovo efektívne a spotrebiteľsky atraktívne. Takúto kombináciu sme našli vo výmene plastovej fólie za papier a v máji sme naň prešli globálne vo všetkých našich takmer osemdesiatich exportných krajinách, kam ročne pivovar vyvezie viac ako 1,3 milióna hektolitrov piva,“ hovorí šéf regiónu EMEA pre Budweiser Budvar.

Nový spôsob balenia piva umožňuje pivovaru nová linka, spustená v marci. „Linka naplní 50-tisíc plechoviek za hodinu a namiesto LDPE fólie používa na ich skupinové balenie papier. Takto pivovar ušetrí ročne až 85 ton plastu. Technológia linky súčasne výrazne prispieva k efektívnejšiemu využitiu vody, tepla a elektrickej energie,“ vysvetľuje Ivan Schwarz.

Ilustračné foto
Zdroj: Budweiser Budvar
Ilustračné foto

Napriek koronakríze Budvar rástol

V papierovom 6-balení sa na trhu predáva vlajková loď českého národného pivovaru Budweiser Budvar Original a minuloročná novinka Budvar 33. Ivan Schwarz tvrdí, že „tridsaťtrojka“ si u Slovákov svojou horkosťou okamžite získala popularitu predovšetkým v gastro segmente a Budweiser Budvar Original je u nás druhý najpredávanejší ležiak. „Slováci sú výborní znalci piva so vzťahom k tradíciám a k prírode. Niet divu, že pivo, varené len z prírodných surovín a najnovšie aj v ekologickom balení, im chutí a postupne sa presúvajú k prémiovým produktom. Pozitívne tiež vnímajú fakt, že Budějovický Budvar nie je nadnárodný korporát, ale český národný podnik a desať miliónov akcionárov zaručuje zachovanie tradičnej receptúry z lokálnych surovín. Poznateľnosti značky určite prispela aj jej minuloročná reaktivácia, čo vnímame aj na predajoch. Budvar však chutí aj ďaleko za hranicami, pretože v uplynulom roku sme na exportných EMEA trhoch aj napriek koronakríze medziročne dosiahli rekordné predaje. Českobudějovický ležiak, ktorý sa varí na jedinom mieste na svete, si môžete dať hoci aj na Zanzibare, v Izraeli či najnovšie napríklad v Uzbekistane. A všade z ekologických papierových obalov,“ uzatvára zástupca ambasádora českej pivnej kultúry na Slovensku.