Hudobný streamovací velikán zaznamenal čistú ekonomickú stratu vo výške 166 miliónov eur, čo kontrastovalo s medziročným rastom tržieb o 21 percent. Od začiatku roka 2017 dosiahla streamovacia služba čistý zisk len v šiestich kvartáloch, z toho dva boli v roku 2021.

Spoločnosti Spotify sa v štvrtom kvartáli roku 2018 a treťom kvartáli roku 2019 podarilo dosiahnuť príjmy vo výške 442 miliónov a 241 miliónov eur, čím sa tieto dve obdobia stali najúspešnejšími v nedávnej histórii spoločnosti. Dokonca ani významný skok v počte predplatiteľov zo 144 miliónov na 155 miliónov v období od októbra 2020 do januára 2021, pričom jednou z pravdepodobných príčin bola pretrvávajúca pandémia a silnejšie obmedzenia počas zimných mesiacov, nepomohol spoločnosti dosiahnuť zisk.

Napriek tomu Spotify v uplynulých mesiacoch pokračoval v investíciách do ďalších obchodných plánov, v septembri vydala projekt v Spojených štátoch zameraný na audioknihy, v júli odkúpila hudobnú hru Heardle a nadviazala oficiálne partnerstvo s futbalovým klubom FC Barcelona.

Generálny riaditeľ Daniel Ek v nedávnom telefonickom rozhovore ohľadom výsledkom hospodárenia zdôraznil, že spoločnosť Spotify je odhodlaná držať sa svojich dlhodobých investičných plánov a nezameriavať sa na ziskovosť v jednotlivých štvrťrokoch, aj keď to môže poškodiť jej súčasné marže. Ek očakáva, že sa mu významné investície spoločnosti vyplatia a hrubé marže sa do roku 2023 zlepšia.

Konečným cieľom streamovacej služby je zatiaľ dosiahnutie jednej miliardy predplatiteľov do roku 2030. Doposiaľ Spotify rástol v priemere o 5,7 milióna predplatiteľov ročne. Vzhľadom na to, že obrovské trhy ako napríklad ten čínsky s najväčšou pravdepodobnosťou platformu neprijmú, TikTok sa chystá spustiť vlastnú streamovaciu službu a svetová ekonomika sa určite nezlepší do roku 2023, dosiahnutie vytúženého čísla sa v tomto momente zdá nepravdepodobné.

Infographic: Spotify: Net Loss Despite Steady Subscriber Growth | Statista You will find more infographics at Statista

Ďalšie dôležité správy