Spoločnosť S&P Global Mobility v pondelok ocenila výrobcu sedanu Model 3 a športovo-úžitkového vozidla Model Y za celkovú lojalitu k značke aj za najväčšie zlepšenie lojality v roku 2022, uviedla agentúra Bloomberg.

Tesla sa taktiež opakovane stala víťazom ocenení za najvyššiu lojalitu medzi majiteľmi vozidiel s hybridným alebo elektrickým pohonom.

Prieskum trhu udeľuje ocenenia na základe analýzy 11,7 milióna registrácií nových vozidiel. Spoločnosť S&P Global Mobility sleduje vlastníctvo vozidiel v amerických domácnostiach a za lojálnych považuje zákazníkov, ktorí si zaobstarajú ďalšie nové vozidlo rovnakého modelu, značky alebo výrobcu. Keď automobilka odláka zákazníka od inej značky, považuje sa to za získanie zákazníka.

Spoločnosť General Motors Co. opäť dostala ocenenie za celkovú lojalitu medzi výrobcami, zatiaľ čo Mercedes-Benz sa stal najznámejšou značkou v segmente vozidiel s alternatívnym pohonom.

Výsledky naznačujú, že Tesla do značnej miery prekonala neblahé účinky, ktoré mohol mať na značku jej generálny riaditeľ v minulom roku. Mnohí priaznivci značky, ktorú Musk vybudoval za 44 miliárd dolárov, sa kvôli Muskovým nespočetným kontroverziám na sociálnych sieťach aj mimo nich od tejto značky elektromobilov odvrátili.

Tesla sa v minulosti tešila vysokej miere lojality zákazníkov, z ktorých sa mnohí stali oddanými obhajcami Muska aj tejto značky.

Podľa Vincea Palomareza, riaditeľa produktového manažmentu v spoločnosti S&P Global Mobility, zľavy a výhody, ktoré Tesla svojim zákazníkom ponúkla koncom minulého roka, pomohli spoločnosti skončiť na dobrom mieste. Zariadenia značky Tesla na domáce nabíjanie boli tiež silným nástrojom na udržanie zákazníkov.

„Neporovnávam spoločnosť Tesla so spoločnosťou Apple, no môžete spozorovať podobnú nadväznosť“, povedal Palomarez. „Niekto, kto je fanúšikom značky Tesla, bude mať doma Model 3, nabíjaciu stanicu, vráti sa a následne si kúpi aj Model Y. Podobne ako niekto, kto má iPhone, má pravdepodobne doma aj iPad alebo MacBook.“

Jednou z oblastí, v ktorej Tesla aspoň do určitej miery pokrivkáva, je prilákanie zákazníkov, ktorí chcú po prvýkrát kúpiť elektrické vozidlo. V minulosti si viac ako 70 percent amerických spotrebiteľov, ktorí si zaobstarali svoj prvý elektromobil, kúpilo Teslu.

„V poslednom roku alebo dvoch, keď sa na trh uviedlo viac modelov elektrických vozidiel, začíname pozorovať, že časť tohto podielu klesá“, povedal Palomarez.

Ďalšie dôležité správy

KK31 Soul - Na snímke nabíjacia stanica pre elektromobily Tesla 3. januára 2023 v Soule. Juhokórejská komisia pre hospodársku súťaž KFTC oznámila, že udelí americkému výrobcovi elektromobilov Tesla pokutu v prepočte 2 milióny eur za zamlčovanie informácií o reálnom dojazde jej vozidiel pri nízkych teplotách. FOTO TASR/Jonhap
Tesla fined 2.85 bln won for misleading advertisements 
This photo taken Jan. 3, 2023, shows a charging station for Tesla Inc. electric cars in Seoul. The Fair Trade Commiss
Neprehliadnite

Tesla uprednostnila Spojené štáty pred investíciou v Európe, dôvodom sú dotácie