Nálada spotrebiteľov v USA sa tento mesiac zlepšila. Dôvodom boli najmä pozitívnejšie očakávania týkajúce sa vývoja na trhu práce. Vyplýva to zo správy agentúry AFP, ktorá sa odvolala na zverejnené výsledky prieskumu inštitútu Conference Board.
Index spotrebiteľskej dôvery z dielne Conference Board zaznamenal v máji prekvapivý nárast na 102,0 bodu napriek očakávaniam analytikov, ktorí predpokladali pokles z aprílovej úrovne 97,5 bodu. „Dôvera sa v máji zlepšila po troch po sebe nasledujúcich mesiacoch poklesu,“ uviedla hlavná ekonómka inštitútu Dana Petersonová.
Aj keď spotrebitelia boli menej optimistickí, pokiaľ ide o súčasné podnikateľské podmienky, silný trh práce naďalej prispieval k celkovo pozitívnemu hodnoteniu súčasnej situácie, dodala. Zároveň podľa nej opäť klesol podiel respondentov, ktorí očakávajú zhoršenie budúcich podmienok, dostupnosti pracovných miest a príjmov.
Spotrebitelia sa však stále obávajú inflácie, pričom očakávania rastu cien sa zvýšili. Prieskum tiež odhalil možné oživenie obáv z recesie, upozornila Petersonová. Dodala, že v porovnaní s aprílovým prieskumom považuje viac ľudí pokles výkonu ekonomiky v nasledujúcich 12 mesiacoch za pravdepodobný.