Nálada britských spotrebiteľov sa tento mesiac zlepšila, pričom optimistickí sú ako v prípade vyhliadok celkovej ekonomiky, tak aj vyhliadok ich osobných financií.

Podľa najnovšieho prieskumu GfK index dôvery na mesiac november dosiahol hodnotu -24 bodov oproti októbrovej úrovni -30 bodov. Výsledok prekonal aj očakávania analytikov, ktorí počítali s rastom indexu na -28 bodov.

Rast indexu o šesť bodov predstavuje najvýraznejšie zlepšenie nálady v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom od apríla tohto roka. Najnovšie údaje sú však stále horšie v porovnaní so situáciou spred nástupu pandémie začiatkom roka 2020.

Napriek momentálnej stagnácii ekonomiky sú Briti optimisti, čo sa týka jej vývoja v nasledujúcich 12 mesiacoch. Príslušný čiastkový index vzrástol v novembri na -26 bodov z -32 bodov v októbri. Pozitívne očakávania majú spotrebitelia aj čo sa týka vyhliadok ich vlastných financií. Čiastkový index dosiahol -3 body, čo v porovnaní s októbrom znamená zlepšenie o päť bodov.

Ďalšie dôležité správy

Picadilly Circus je známy svojimi svetelnými reklamami.
Neprehliadnite

Inflácia v Británii sa v októbri spomalila na dvojročné minimum