Nálada nemeckých spotrebiteľov je na rekordnom minime. Vyplýva to z prieskumu medzi približne 2 000 nemeckými spotrebiteľmi, ktorého výsledky dnes zverejnil výskumný inštitút GfK. Index na júl sa v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom znížil o 1,2 bodu na mínus 27,4 bodu. Na vine je pokračujúca vojna na Ukrajine a prerušené dodávateľské reťazce, čo prispieva k rastu cien energií a potravín.

Podľa analytika GfK Rolfa Bürkla sa na zlej nálade spotrebiteľov podieľajú predovšetkým ceny potravín, ktoré vzrástli takmer o osem percent. Kúpna sila tak klesá a nádej, že sa úspory nazbierané počas koronavírusovej pandémie rozpustia v nákupoch, sa zrejme nenaplnia.

„Ak musia súkromné domácnosti platiť výrazne viac za energie a potraviny, je k dispozícii zodpovedajúcim spôsobom menej finančných zdrojov, najmä na väčšie nákupy," píše sa v tlačovej správe. V dôsledku toho bude v nasledujúcich mesiacoch podľa neho trpieť aj nemecká ekonomika. Bürkl vyzval Európsku centrálnu banku na zníženie inflácie, nemala by to však podľa jeho názoru docieliť skokovým zvyšovaním úrokových sadzieb.

Nemecké hospodárstvo v prvom tohtoročnom štvrťroku vykázalo oproti predchádzajúcim trom mesiacom rast o 0,2 percenta. Nemecká vláda počíta na celý tento rok s rastom o 2,2 percenta, ešte na začiatku roka ale očakávala rast o 3,6 percenta.

Ďalšie dôležité správy

Negatívne dôsledky protipandemických opatrení pocítil najmä automobilový priemysel
Neprehliadnite

Nálada nemeckých exportérov sa mierne zhoršila, výnimkou bol automobilový priemysel