Britský maloobchod, ktorý zaznamenal tento rok slabú predvianočnú nákupnú sezónu, potešili zákazníci aspoň v posledný deň pred vianočnými sviatkami. Počet nakupujúcich sa v tento deň zvýšil medziročne o takmer tretinu. Informovala o tom agentúra DPA.
Podľa údajov MRI Software bol počet nakupujúcich v britských obchodoch v utorok 24. decembra v dopoludňajších hodinách oproti rovnakému obdobiu minulého roka vyšší o 31,1 percenta. Výsledok je pozitívny napriek tomu, že v minulom roku pripadol 24. december na nedeľu a otváracie hodiny v obchodoch boli o niečo kratšie.
Najmä obchodné centrá boli tesne pred vianočnými sviatkami v Británii rušné. Počet zákazníkov sa v nich dopoludnia zvýšil medziročne o 42,2 percenta. Výrazne vzrástol aj počet nakupujúcich na hlavných obchodných triedach, a to o 29,1 percenta. O viac než pätinu sa zvýšil aj počet zákazníkov v nákupných centrách na okraji miest, konkrétne o 23,7 percenta.
Podľa Jenni Matthewsovej z MRI Software však vysoký počet zákazníkov v posledný deň pred Vianocami predstavuje pre maloobchod pravdepodobne posledné väčšie príjmy. Ekonómovia od januára očakávajú výrazné šetrenie v britských domácnostiach po tom, ako ministerka financií v návrhu rozpočtu na budúci rok oznámila prudké zvyšovanie daní. V predchádzajúcej správe MRI Software zverejnila výsledky ankety medzi spotrebiteľmi, podľa ktorej až 51 percent z opýtaných Britov sa obáva rastu životných nákladov počas budúcich šiestich mesiacov.