Sérum so slimačím mucínom od kórejskej značky Cosrx bolo obľúbeným kultovým produktom amerických nadšencov starostlivosti o pleť ešte skôr, než sa v roku 2023 stalo virálnym hitom. Internetová popularita so sebou priniesla obrovský nárast dopytu. Zatiaľ čo Cosrx pracoval na zvýšení výroby a distribúcie, online obchodmi sa vo veľkom začali šíriť napodobeniny v takmer identických obaloch, ktoré predajcovia vydávali za kórejský originál.
Situácia bola podľa Bloombergu taká zlá, že dokonca aj Cosrx varoval, aby sa zákazníci nakupujúci na Amazone či v TikTok obchode mali pred falošnými produktmi na pozore, keďže tieto stránky umožňujú predajcom tretích strán predávať vlastné produkty.
Falšovanie nie je v sektore luxusných tovarov žiadnou novinkou. Drahý tovar, tučné marže a obrovské trhy stoja výrobcom napodobenín za riziko, ktoré podstupujú. Amazon, TikTok obchod a iné online obchody ponúkajú tretím stranám množstvo údajov, a tak presne vedia, kedy treba virálnosť produktu využiť. Influenceri síce odporúčania o produktoch smerujú hlavne na sledovateľov a širokú verejnosť, no ich slová pozorne sledujú aj výrobcovia a predajcovia, pretože sú skvelým ukazovateľom toho, čo vyrábať a predávať.
Spotrebitelia sú si napodobenín dobre vedomí, a preto už stihli vymyslieť vlastné metódy, ako ich rozpoznať. Niektorí počítajú stehy na logu luxusnej koženej kabelky, iní porovnávajú farby či písmo na etikete. Značky a maloobchodníci sa takisto bránia. Cosrx napríklad zákazníkom ponúkol návod, ako rozpoznať skutočné slimačie séra od falzifikátov. TikTok obchod podľa svojich slov ročne zablokuje alebo odstráni milióny podozrivých produktov. Nie vždy sa ale online obchodom podarí podchytiť všetky falzifikáty, keďže ich predajcovia často používajú fotografie skutočného produktu alebo šikovne zakrývajú detaily, ktoré by ich mohli prezradiť.
Treba podotknúť, že drvivá časť online obchodov nemá motiváciu podvodníkov odhaľovať. Poplatky od predajcov totiž získavajú bez ohľadu na pôvod a pravosť produktu. Väčšina influencerov problém takisto ignoruje, pretože z uverejňovania odkazov na produkty získava provízie.