Dvojdňová nákupná akcia amerického internetového gigantu Amazon Prime Day vyniesla rekordných 14,2 miliardy dolárov. Uviedla to vo štvrtok spoločnosť Adobe Analytics. Predajná akcia Amazonu prinútila aj iných maloobchodníkov, ako sú Walmart a Target, ponúknuť tiež zľavy, aby prilákali zákazníkov, ktorí hľadajú výhodné ceny.

Dvojdňová akcia Amazonu zmenila júl, ktorý je pre maloobchodníkov tradične slabý, na významnú nákupnú sezónu, keď rodičia hľadajú výhodné ponuky, najmä pokiaľ ide o oblečenie, elektroniku, školské tašky a iné potreby pred príchodom školského roka.

Prime Day sa začal pred desiatimi rokmi a stal sa obľúbenou nákupnou akciou vďaka ponuke značných zliav na širokú škálu produktov. Objednaný tovar býva pritom doručený už v ten istý deň alebo do 24 hodín.

Celkový online predaj počas Prime Day 16. a 17. júla 2024 vzrástol medziročne o 11 percent na 14,2 miliardy dolárov z 12,7 miliardy dolárov v roku 2023, uviedla spoločnosť Adobe.

Predaje v tomto roku čiastočne poháňali nákupy spojené so školou, pričom súvisiace výdavky počas 48-hodinovej akcie Prime Day stúpli o 216 percent v porovnaní s dennými úrovňami predaja v júni 2024, uviedla spoločnosť Adobe. Spotrebitelia, ktorí chcú modernejšie zariadenia a nové technológie, prispeli zase k zvýšeniu online predaja v kategórii elektroniky o 61 percent, dodala Adobe.

Internetový obchod Amazon.com uviedol, že podujatie Prime Day v tomto roku zaznamenalo rekordné tržby a viac predaných položiek za dva dni akcie ako v ktoromkoľvek predchádzajúcom roku.

Ďalšie dôležité správy

jeff bezos
Neprehliadnite

Akcie Amazonu rekordne rastú. Jeff Bezos predá ďalší balík za päť miliárd dolárov