Náklady na prepravu benzínu a iných palív prostredníctvom tankerov prudko stúpli iba pár dní po tom, čo začali platiť sankcie na predaje ruskej ropy, píše agentúra Bloomberg.

Denné zárobky za relatívne maličké tankery prepravujúce rafinované palivá naprieč Atlantickým oceánom tento týždeň stúpli o viac než 400 percent. Podľa najnovších údajov firmy Baltic Exchange dosiahli úroveň 55,8-tisíca dolárov za deň.

Tento prudký nárast sčasti spôsobilo rozčlenenie tankerov na dve skupiny – jednu, čo slúži záujmom Moskvy a druhú, čo slúži medzinárodnému trhu. Situácia podčiarkuje ďalší následok agresívnych opatrení, ktorých cieľom je obmedziť ropné príjmy Ruska.

Analytik Lars Bastian Ostereng z firmy Arctic Securities vysvetľuje, že objemy ruskej ropy aj naďalej prúdia v rovnakej miere a to si vyžaduje veľa lodí. Aby Rusko ropu dokázalo prepravovať aj naďalej, tak muselo svoju „tieňovú flotilu“ tankerov posilniť až o 600 plavidiel. Ostatným vývozcom ropy tak ostalo k dispozícii menej lodí a navyše to viedlo aj k zvýšeniu nákladov na nákladnú dopravu.  

Ďalšie dôležité správy

Spojené kráľovstvo otvorilo nové kolo udeľovania licencií, ktoré umožnia ropným a plynových spoločnostiam prieskum ložísk fosílnych palív v Severnom mori, aj napriek vyhrážkam zo strany klimatických aktivistov
Neprehliadnite

Rusko plánuje znížiť produkciu ropy v marci o 500-tisíc barelov denne, uviedol Alexander Novak