Najintenzívnejší nápor vozidiel pri cestných vstupoch do hlavného mesta SR je na bratislavskej časti diaľnice D1.

Úsek bratislavského obchvatu medzi križovatkami Gagarinova a Galvaniho je vôbec najvyťaženejším úsekom na Slovensku s vyše 100-tisíc vozidlami denne. Vyplynulo to z výsledkov celoštátneho sčítania dopravy, ktoré realizovala Slovenská správa ciest počas rokov 2022 a 2023.

Po diaľnici D2 na Moste Lafranconi prejde denne vyše 94-tisíc vozidiel, v úseku D2 na začiatku bratislavského úseku od Záhoria zaznamenali denne vyše 41 500 áut, na petržalskej strane D2 narátali viac ako 33-tisíc vozidiel denne.

Sčítanie tiež zistilo, že úsekom rýchlostnej cesty R7 na začiatku hlavného mesta prejde takmer 43-tisíc osobných i nákladných áut a motocyklov. Na príjazde do centra metropoly v smere z okresu Pezinok narátali 26-tisíc áut denne, v lokalite Patrónka jazdí podľa štatistík vyše 40-tisíc vozidiel počas jedného dňa.

V porovnaní aktuálnych dát celoštátneho sčítania dopravy s hodnotami, nameranými v roku 2015, vzrástli priemerné intenzity dopravy na všetkých typoch ciest o vyše 14 percent. Najvyšší nárast intenzity dopravy zaznamenali podľa správy cesty prvej triedy, a to o 13 percent. Na diaľniciach a rýchlostných cestách narástli intenzity o 8,2 percenta.

„Okrem úseku bratislavského obchvatu veľmi vysoké dopravné intenzity vykazujú aj mestá, okolo ktorých ešte nie je dobudovaná D1 ako Ružomberok a Žilina, či Kysucké Nové Mesto s chýbajúcou diaľnicou D3,“ dodáva ministerstvo dopravy, ktoré o výsledkoch sčítania informuje na sociálnej sieti.

Ďalšie dôležité správy

Na snímke nový most ponad rieku Dunaj, ktorý je súčasťou stavby úseku diaľnice D4 Jarovce-Ivanka Sever. Zhotoviteľom je konzorcium D4R7 Construction s.r.o.
Neprehliadnite

Slovenské diaľnice chcú stavať Poliaci. Domáci trh je v hľadáčiku najväčšej stavebnej firmy