Najväčší svetový výrobca piva Anheuser-Busch InBev zvýšil v prvom štvrťroku upravený zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) medziročne o 13,6 percenta na 4,76 miliardy dolárov, čím prekonal odhady. Hoci predal len o niečo viac piva, spotrebitelia boli ochotní zaplatiť zaň výrazne vyššie ceny. Spoločnosť so sídlom v Belgicku to uviedla vo vyhlásení.

Podľa prieskumu, ktorý zorganizovala samotná spoločnosť, sa očakával nárast upraveného zisku EBITDA len o 5,6 percenta. Firma AB InBev uviedla, že výsledky za prvý štvrťrok potvrdili odolnosť pivného trhu voči hospodárskym výzvam, najmä inflácii.

Tržby sa zdvihli o 13,2 percenta na 14,21 miliardy dolárov. Spoločnosť zopakovala svoju prognózu pre rok 2023, že upravený zisk EBITDA porastie v súlade s jej strednodobým výhľadom medzi štyrmi a ôsmimi percentami.

Skupina AB InBev vznikla v roku 2008, keď belgický pivovar InBev prevzal za 52 miliárd dolárov amerického konkurenta Anheuser-Busch. V roku 2016 skupina kúpila svojho najväčšieho konkurenta SABMiller za približne 100 miliárd dolárov. Celosvetovo vyrába približne štvrtinu všetkého piva.

Medzi značky spoločnosti AB InBev patria Budweiser, Beck's, Corona a Stella Artois. V Českej republike vlastní spoločnosť pivovar Samson v Českých Budějoviciach.

Ďalšie dôležité správy

Neprehliadnite

Pivný obor musí „pustiť žilou“, Topvar môže skončiť u nepivárov