Americký remeselný pivovar Anchor Brewing Company, založený v roku 1896 v San Franciscu, ukončí svoju činnosť. Spoločnosť, ktorá sa sama označovala za prvý remeselný pivovar v Spojených štátoch, sa roky potýkala s poklesom predaja.
Remeselné pivovary bojujú so zmenou spotrebiteľských návykov, rastúcimi nákladmi a s pretrvávajúcimi problémami v dodávateľskom reťazci. Podľa japonského pivovarníckeho gigantu Sapporo, ktorý firmu kúpil v roku 2017, snahy o záchranu značky zlyhali.
„Bolo to mimoriadne ťažké rozhodnutie,“ povedal hovorca Anchor Brewing Sam Singer. „Uvedomujeme si dôležitosť a historický význam Anchoru pre San Francisco a pre odvetvie remeselného pivovarníctva, ale dopady pandémie, inflácie, najmä v San Francisku, a vysoko konkurenčný trh, nedali spoločnosti inú možnosť ako to urobiť,“ povedal.
Ameriku kedysi ovládali pivovarskí giganti, ako je Miller či Anheuser-Busch. Od 80. rokov sa ale začal prudko zvyšovať počet nezávislých výrobcov piva.
Anchor bol priekopníkom tohto trendu, v 70. a v 80. rokoch minulého storočia zvýšil dosah aj mimo San Francisco. Hovorilo sa mu krstný otec americkej renesancie remeselného piva. Potravinársky web Eater v profile spoločnosti v roku 2017 uviedol, že je známa tým, že ponúka „bublinkovú, sladovú, trochu horkosladkú alternatívu k vodnatým plzenským“, ktoré trh dlho ovládali.