Najpredávanejšou značkou nových osobných automobilov bola v prvom polroku tohto roka v Európskej únii značka Volkswagen. Za prvých šesť mesiacov sa jej v štátoch únie predalo 597,8 tisíca kusov.
V medziročnom porovnaní ide o viac ako pätinový nárast. Vyplýva z údajov zverejnených Európskou asociáciou výrobcov automobilov.
Druhé miesto obsadila značka Toyota s predajom 349,3 tisíca kusov. V rovnakom období minulého roka to pritom bolo necelých 318,3 tisíca áut, značka tak rástla o takmer 10 percent.
Tretia priečka patrí značke Renault. Pre jej kúpu sa od januára do konca júna aktuálneho roka rozhodlo 329,5 tisíca obyvateľov únie. Medziročne to predstavuje nárast o necelých 20 percent. Tristotisícový polročný predaj ešte prekročila značka Peugeot.
V celej Európskej únii sa za prvý polrok predalo 5,4 milióna nových osobných áut. Registrácie sa medziročne zvýšili o 18 percent. Zlepšenie podľa asociácie naznačuje, že európsky automobilový priemysel sa zotavuje z prerušení dodávok spôsobených pandémiou.
Kumulatívne objemy sú však v porovnaní s rokom 2019 stále nižšie o 21 percent. Väčšina trhov regiónu v prvých šiestich mesiacoch tohto roka vzrástla výrazne, z najväčších dominuje Španielsko.