O poklese predaja bicyklov a zľavách z ich ceny sme informovali v tomto článku, Sme Index sa však pozrel na to, ako táto situácia ovplyvnila slovenských výrobcov bicyklov Dema, Kellys či CTM a dokedy sa budú bicykle predávať so zľavami.
Kým Dema zo Senice vykázala vlani rekordný zisk približne 600-tisíc eur, prepad európskeho trhu o 40 percent sa dotkol aj tohto výrobcu. Najväčší pokles predaja až o 60 percent pocítili najmä pri najlacnejších bicykloch, „ktoré kupujú zákazníci, najcitlivejší na cenu,“ povedal pre Index obchodný riaditeľ Richard Likavčan.
Ani Kellys to nemá ľahké. Predaj sa podľa šéfa Michala Divinca prepadol o desiatky percent. Najviac to zasiahlo lacnejšie bicykle, avšak dopyt po drahších klasických bicykloch nad 1 000 eur a elektrických bicykloch neklesá. Dobré čísla v predaji e-bicyklov eviduje aj Dema, dodáva ekonomický web.
S predajom elektrických bicyklov má však problémy firma Belve so značkou CTM. Podľa konateľa spoločnosti Kamila Vrábela nepresvedčia zákazníka ani zľavy.
Dôvodom poklesu nemusí byť len daždivá jar, predaj sa nerozhýbal ani v júni. Vrábel si myslí, že je za tým inflácia, ktorá postihla ľudí s nižšími príjmami a teda nákup aj najlacnejšieho bicykla odložili. Portál pripomína aj nárast predaja bicyklov počas pandémie, teda zákazníci nemajú po pandémii potrebu na jeho výmenu.
Obchodníci sa snažili rozbehnúť predaj počas jari aj s 25-percentnými zľavami, teraz z ceny klesá 5 až 15 percent. Konateľ firmy CTM si myslí, že zľavy sa udržia ešte celú budúcu sezónu. Naopak Martin Pálenčík, šéf obchodu MTBiker tvrdí, že „motorom zliav je snaha vyslobodiť hotovosť zo zásob aj za cenu nulovej marže,“ a dodáva, že v budúcom roku by mohli byť bicykle predávané už bez zliav.