Koncern LVMH, pod ktorý patria značky ako Louis Vuitton, Bulgari, Dior, Tag Heuer, Chaumet či Hublot v pondelok oznámil, že kupuje Tiffany za 16,2 miliardy dolárov v hotovosti. K dohode došlo po tom, ako LVMH zvýšil svoju ponuku na 135 dolárov za akciu Tiffany oproti 130 dolárov za akciu ponúknutým koncom minulého týždňa.
Už to znamenalo zvýšenie ponuky na prevzatie Tiffany, keďže prvú, ktorú predložil približne v polovici októbra, stanovil na 120 dolárov za akciu. Francúzska spoločnosť dodala, že s dokončením akvizície, ktorá je najväčšou v jej histórii, počíta zhruba v polovici budúceho roka.
Najnovšia a konečná ponuka predstavuje 7,5-percentnú prémiu oproti piatkovej uzatváracej hodnote akcií Tiffany a viac než 50-percentnú prémiu v porovnaní s hodnotou akcií americkej firmy pred októbrovým podaním prvej ponuky na jej prevzatie.
Koncern LVMH, ktorého vlastníkom je najbohatší Európan Bernard Arnault, uvažoval o kúpe Tiffany už dlhší čas. Predchádzajúcou veľkou akvizíciou LVMH bola kúpa talianskej firmy Bulgari v roku 2011 za 3,7 miliardy eur. V tom čase to bola najväčšia akvizícia desaťročia v tomto sektore.
Kontrakt LVMH a Tiffany zlepší pozíciu francúzskeho koncernu na trhu s klenotmi, ako aj prístup k americkým zákazníkom. Pre firmu Tiffany, ktorú preslávil aj film zo začiatku 60. rokov minulého storočia Raňajky u Tiffanyho, je to zasa šanca zlepšiť svoju finančnú pozíciu, keďže čo sa týka rastu tržieb, v posledných rokoch za konkurenciou zaostáva.