„Tento poplatok už postupne mizne zo sadzobníkov bánk, teda je symbolické, že jubilejný desiaty najabsurdnejší bankový poplatok bude taký, s ktorým sa onedlho vôbec nestretneme. Hlasovanie bude v ďalších rokoch čoraz ťažšie, pretože tie skutočne absurdné poplatky už boli zvolené,“ uviedol P. Nacher.

Anketa by okrem zisťovania postojov bankových klientov mala zároveň vyvinúť tlak na banky pri zmene ich poplatkovej politiky, čo sa v posledných rokoch aj deje.

Na druhom mieste skončil poplatok za zadanie príkazu či zmeny trvalého príkazu cez internetbanking. Pomyselný bronz získal poplatok za autorizačnú SMS. Päticu absurdných poplatkov uzaviera poplatok za vklad na účet pri priehradke treťou osobou a poplatok za zmenu osobných údajov.

V prvom ročníku ankety v roku 2005 ľudia zvolili úplne suverénne za víťaza poplatok za prichádzajúcu platbu. V druhom ročníku zvíťazil poplatok za výber z bankomatu vlastnej banky, o rok neskôr poplatok za vedenie bežného účtu. Nasledoval poplatok za nadmerný vklad, za vklad pri priehradke na vlastný účet, za výber pri priehradke z vlastného účtu, za predčasne splatený úver, za zistenie zostatku cez bankomat a vlani poplatok za vedenie účtu k úveru.

Poplatky, ktoré bodovali v minulých ročníkoch, už neboli nominované, aby „dostali šancu“ aj ďalšie nepochopiteľné a absurdné poplatky.