Národná diaľničná spoločnosť, a.s., (NDS) zatiaľ nemôže podpísať s vybraným dodávateľom zmluvu na vybudovanie nového elektronického mýtneho systému a poskytovanie služieb technickej podpory.
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) začal znova preverovať jej postup vo viac ako dva roky trvajúcom tendri na základe námietok aj proti opakovanému vyhodnoteniu ponúk. Úrad informoval o začatí nového konania v tejto súťaži vo Vestníku verejného obstarávania, na rozhodnutie má tridsať dní.
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Diaľničiari po opätovnom vyhodnotení ponúk v mýtnom tendri 24. januára oznámili, že za úspešného uchádzača znovu určili českú spoločnosť CzechToll, s.r.o., Praha s navrhnutou cenou 13,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Podľa nich ponúkla najlepší pomer ceny a kvality za celú zákazku, čo bolo kritériom na vyhodnotenie ponúk. Subdodávateľom CzechTollu je spoločnosť SkyToll, a. s., ktorá vyberá mýto na Slovensku. Po prvom vyhodnotení ponúk vlani v máji ich ÚVO nariadil v júli znova posúdiť.
Na druhom mieste v mýtnom tendri aj po novom vyhodnotení zostala medzinárodná skupina dodávateľov Vendeka Group v zložení Optokon, a. s., Jihlava (Česko), Vendeka Information Technologies Trade Co., Ltd. (Phils.) Inc, San Juan (Filipíny) a Vendeka Bilgi Teknolojileri Ticaret Anonim Sirketi, Cankaya/Ankara (Turecko) s cenou 15,8 milióna eur.
Tretia v poradí slovenská firma Data System Soft 2, spol. s r.o., Bratislava navrhla cenu zhruba 38,4 milióna eur bez DPH. Po vyhodnotení na základe dvoch kritérií získal CzechToll plný počet sto bodov, uchádzači na druhom a treťom mieste 94,61 a 52,38 bodu. Celková cena za dodanie zákazky mala pri hodnotení váhu 65 percent a odozva služieb prevádzkovej podpory elektronického mýtneho systému 35 percent.
Pôvodnú lehotu predlžovali už osemkrát
NDS vyhlásila verejnú súťaž na vybudovanie nového mýtneho systému a služby technickej podpory v decembri 2020. Celkovú odhadovanú hodnotu zákazky určila pôvodne vo výške 60 miliónov eur vrátane opcií, neskôr ju znížila na 41,8 milióna eur bez DPH.
Predpokladaná cena služieb bez opcií následne klesla z 38 miliónov eur na 29,3 milióna eur bez DPH. Zákazka je plánovaná na 135 mesiacov, čiže viac ako jedenásť rokov, vrátane opcie, rozdelená je na dve etapy - realizácia by mala trvať pätnásť mesiacov a prevádzka služieb desať rokov, spolu s opciou na päť rokov.
Diaľničiari pôvodnú lehotu na predkladanie a otváranie ponúk 31. marca 2021 postupne predlžovali osemkrát až na 31. januára 2022, teda o desať mesiacov neskôr.