Gregg Renfrewová má pre začínajúcich podnikateľov jednu cennú radu: „Nedovoľte, aby názory ostatných zničili vašu vieru vo vlastné schopnosti, najmä keď ide o realizáciu veľkých nápadov.“

Jej firma Beautycounter si od vzniku v roku 2011 prešla dlhou cestou. Renfrewová musela v začiatkoch často bojovať s masívnym kozmetickým priemyslom a lobovať za presadzovanie prísnejšej regulácie v oblasti používania škodlivých chemikálií, ktoré obľubovali mnohé konkurenčné firmy. „Všetci si mysleli, že som blázon,“ priznala portálu CNBC.

Renfrewovej sa podarilo z Beautycounteru spraviť miliardovú značku, a to najmä vďaka tomu, že sa nenechala odradiť. „Ľudia často nepokračujú v realizovaní odvážnych plánov a nápadov, pretože ostatným dovolia tvrdiť, že je to nemožné,“ vysvetľuje svoj pohľad na vec podnikateľka.

Každý o sebe podľa nej občas pochybuje či sa musí vysporiadať s kritikou. V istom zmysle majú ľudia od prírody tendenciu rozmýšľať skôr negatívne, čo je vlastne len ich spôsobom, ako sa vyhnúť zbytočným rizikám. „Ak chcete uspieť, musíte si vybudovať sebadôveru,“ argumentuje Renfrewová.

Sebavedomie podnikateľom pomáha získať odvahu podstúpiť premyslené riziká spojené s realizáciou odvážnych nápadov, akým je založenie firmy či pokus o veľkú kariérnu zmenu. Podľa podnikateľky je dôležité veriť svojmu inštinktu natoľko, aby vedeli, kedy je čas pustiť sa do dosahovania cieľov „po hlave“. „Máte v sebe všetko, čo potrebujte, a nedovoľte nikomu, aby vám hovoril niečo iné,“ dodáva Renfrewová.

Okrem toho je podľa nej užitočné venovať pozornosť tomu, čo sa vo svete deje, pretože globálne trendy môžu začínajúcim podnikateľom pomôcť identifikovať potenciálne obchodné príležitosti. Získané informácie by potom mali použiť na prijímanie strategických rozhodnutí o každej šanci, ktorú by mohli využiť vo svoj prospech.

Renfrewová nie je jedinou osobou, ktorá odporúča dôkladné preskúmanie každej príležitosti. Mnohí výkonní riaditelia vrátane Petera Becka z Rocket Labu a Sallie Krawcheckovej z Ellevestu za úspech vďačia schopnosti skĺbiť metodický výskum s ochotou podstúpiť inteligentné, úmyselné riziká.

Ďalšie dôležité správy

Noah Kagan
Neprehliadnite

Apku za pár desiatok dolárov premenil na 80-miliónový biznis. Pre podnikateľov má tri rady