Až 74 percent Slovákov začína premýšľať o vianočných darčekoch už v novembri. Prieskum ukázal, že Vianoce jednoznačne vedú ako najobľúbenejšia príležitosť na obdarovanie pri mužoch aj ženách.
Až 41 percent mužov necháva nakupovanie darčekov na poslednú chvíľu, zatiaľ čo ženy radšej plánujú dopredu a preferujú osobnejšie darčeky. Slováci vo veku 50 až 60 rokov minú na darčeky o 15 percent viac ako mladšie generácie, uprednostňujú kvalitné a praktické dary. Naopak, mladí ľudia do 29 rokov častejšie využívajú zľavy na Black Friday - až 37 percent z nich nakupuje v zľavách, v porovnaní s 22 percent v skupine 50 až 60 rokov.
Black Friday prináša zaujímavé možnosti - 52 percent Slovákov ho vníma ako šancu získať výhodné ponuky. Zároveň 29 percent respondentov nevie presne, čo kúpi, a rozhoduje sa na základe aktuálne dostupných ponúk.
Na Slovensku rastie dopyt po personalizovaných a osobnejších darčekoch. Až 55 percent respondentov uvádza, že sa snaží vyberať darčeky, ktoré sú jedinečné a prispôsobené potrebám obdarovaného. Súčasne, 45 percent zákazníkov preferuje univerzálnejšie darčeky. Záujem o praktické darčeky stúpol až na 64 percent, pričom medzi najobľúbenejšie kategórie patria domáce potreby, elektronika a športové vybavenie.