Mnoho popredných svetových módnych značiek v rámci dodávateľských reťazcov nerieši problém nútenej práce. Najhoršie skóre pritom v prieskume organizácie KnowTheChain spomedzi luxusných firiem zaznamenal francúzsky gigant LVMH. O výsledkom prieskumu informuje portál CNBC.
Štúdia sa zamerala na 65 spoločností, v rámci ktorých skúmala riziko vystavenia nútenej práci. Organizácia založila metodiku na smerniciach OSN v oblasti podnikania a ľudských práv. Spoločnosti dosahovali v priemere skóre 21 bodov zo sto. Vyše 20 percent značiek malo päť a menej bodov, pričom podľa KnowTheChain zlyhali v poskytovaní a zverejňovaní prostriedkov na obnovu práv tých, ktorých práva boli porušené.
Výsledky prieskumu dokázali, že postupy a politiky módnych spoločností sú v čase konfliktov, klimatickej krízy a ekonomickej nestability, ktoré zhoršujú riziko nútenej práce, nepostačujúce.
Najlepšie skóre dosiahla značka Lululemon so 63 bodmi. KnowTheChain pochválila spoločnosť za zverejňovanie informácií o náležitej starostlivosti v oblasti ľudských práv s cieľom riešiť riziká nútenej práce v dodávateľských reťazcoch.
Na druhom mieste sa so skóre 58 bodov umiestnila nemecká športová značka Puma a tretie miesto sa ušlo jej rivalovi – značke Adidas s 55 bodmi. Na chvoste sa ocitlo päť spoločností z Indie, Číny, Taiwanu, Indonézie a Japonska, z ktorých dve nezískali ani jeden bod a tri získali po jednom bode.
Americký predajca Foot Locker získal iba dva body a LVMH, ktorý sa pýši titulom najväčšej spoločnosti s luxusným tovarom na svete, dosiahol iba o štyri viac. Amazon a Walmart dosiahli skóre 32 bodov, čo ich celkovo zaradilo medzi tretinu najlepšie hodnotených spoločností.