Módny konglomerát LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton oznámil „excelentný štart“ do nového roka, keď za prvé tri mesiace zvýšil tržby o takmer pätinu. Prispel k tomu najmä vysoký dopyt po jeho produktoch v divízii kožených výrobkov či divízii selektívneho maloobchodu zahrnujúceho obchody Sephora. Informovala o tom agentúra Reuters.
Najväčší producent luxusného tovaru na svete v stredu uviedol, že tržby na organickej báze za prvý štvrťrok dosiahli 21,04 miliardy eur. To znamená rast o 17 percent a zrýchlenie rastu v porovnaní so štvrtým štvrťrokom, v ktorom sa tržby zvýšili o 15 percent. Spoločnosť to docielila napriek „geopolitickému a ekonomickému prostrediu, ktoré je naďalej veľmi neisté,“ uviedol koncern.
Všetky divízie zaznamenali dvojciferný rast tržieb, až na divíziu vín a liehovín. Koncern zároveň poukázal na veľmi dobré výsledky v Európe a Ázii, najmä v Japonsku, pričom predaj podporili domáci zákazníci aj zahraniční turisti.
Výrazný rast tržieb zaznamenala najväčšia divízia Fashion and Leather Goods, a to o 18 percent. Prekonala tak očakávania analytikov, keď analytici banky Barclays predpokladali zvýšenie tržieb v tejto divízii o 11 percent a analytici banky HSBC o 15 percent.
Tržby v divízii Selective Retailing vzrástli o 28 percent, pod čo sa podpísal najmä kozmetický gigant Sephora. Podľa LVMH dosiahla Sephora „mimoriadne výsledky,“ a to najmä na trhoch Európy, Severnej Ameriky a Blízkeho východu.