Výkonná tajomníčka Rámcového dohovoru OSN o zmene klímy (UNFCCC) Patricia Espinosová na margo tejto iniciatívy vyhlásila, že „módny priemysel bol z hľadiska určovania nových trendov vždy dva kroky popredu,“ a preto ju teší jeho nový postoj ku klimatickej zmene.

Až 43 firiem sa dohodlo na tom, že vo svojej produkcii začnú preferovať materiály šetrné k prírode, ako aj ekologické formy jej prepravy. Taktiež by predmetné firmy mali na základe vzájomného záväzku do roku 2025 prestať s inštaláciou uhoľných kotlov vo svojich továrňach.

Súčasťou ich iniciatívy by mala byť aj snaha motivovať zákazníkov, aby sa nezbavovali neobnoseného oblečenia len preto, že je z predchádzajúcej kolekcie. To je v kontraste so silnejúcim trendom tzv. rýchlej módy, keď si zákazníci pravidelne obmieňajú celé šatníky.

Ako uviedol Stefan Sidel, riaditeľ oddelenia udržateľného rozvoja v spoločnosti Puma, módny priemysel sa z hľadiska negatívnych environmentálnych vplyvov „nemá veľmi čím chváliť“ a práve preto chcú predmetné korporácie začať hrať "aktívnu úlohu" v boji s klimatickou zmenou.

Módny priemysel je podľa agentúry zodpovedný za približne desať percent celosvetových emisií oxidu uhličitého (CO2). K iniciatíve sa okrem mnohých iných pripojili aj spoločnosti Adidas, Puma, Gap, Hugo Boss a Levi Strauss.