Nemecká módna značka Hugo Boss zaznamenala v prvom štvrťroku rast čistého zisku takmer o desatinu, keď tržby vzrástli vo všetkých oblastiach, v ktorých spoločnosť pôsobí. Firma však zároveň poukázala na slabší dopyt v Číne a nie je si istá ani vývojom dopytu v USA pred prezidentskými voľbami. Informovali o tom agentúry DPA a Reuters.
Spoločnosť vo štvrtok uviedla, že za prvé tri mesiace tohto roka dosiahla čistý zisk 38 miliónov eur. To je o deväť percent viac než v rovnakom období minulého roka. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) sa zvýšil o šesť percent na 69 miliónov eur a EBIT marža vzrástla o desať bázických bodov na 6,8 percenta.
Tržby módnej firmy za trojmesačné obdobie dosiahli 1,01 miliardy eur, čo medziročne predstavuje rast o päť percent. Po úprave o kurzové vplyvy predstavoval rast tržieb šesť percent, pričom vzrástli vo všetkých regiónoch, v ktorých Hugo Boss pôsobí.
Na kľúčovom trhu Amerík sa zvýšili o 11 percent, v porovnaní s vývojom v poslednom kvartáli minulého roka sa však tempo rastu spomalilo. V štvrtom kvartáli 2023 vzrástli tržby Hugo Boss v Amerikách medziročne o 18 percent. Navyše, v Číne a Británii sa tržby znížili a firma nevylúčila ani to, že dopyt v USA môže ovplyvniť neistota pred blížiacimi sa prezidentskými voľbami.
Spoločnosť však naďalej počíta s tým, že za celý rok sa rast tržieb bude pohybovať v rozmedzí od troch do šiestich percent. Stále tak ráta so zvýšením na 4,30 miliardy, prípadne až na 4,45 miliardy eur. Ani v prípade rastu EBIT pôvodnú prognózu nezmenila. Naďalej očakáva, že rast pri tomto ukazovateli dosiahne minimálne päť percent a maximálne 15 percent.