Ministri životného prostredia krajín Európskej únie sa budú počas rokovania v Luxemburgu snažiť dosiahnuť dohodu o emisných normách CO2 pre nové ťažké úžitkové vozidlá. Pokúsia sa tiež dosiahnuť dohodu o čistení komunálnych odpadových vôd.
Cestná doprava je zodpovedná za pätinu celkových emisií skleníkových plynov v EÚ a emisie majú stúpajúcu tendenciu. Bez ďalších opatrení nebude toto odvetvie dostatočne prispievať k dosiahnutiu cieľov v oblasti klímy. Cieľom návrhu je ďalšie zníženie emisií oxidu uhličitého z odvetvia cestnej dopravy. Zatiaľ nie je jasné, o koľko percent. Návrh Európskej komisie hovorí o minimálne štyridsiatich percentách v porovnaní s rokom 1990, ale európske členské štáty hovoria skôr o 25 až 35 percentách.
V návrhu normy sa tiež uvádza, že všetky nové mestské autobusy budú musieť mať od roku 2030 nulové emisie. Niektoré členské štáty, ako napríklad Francúzsko, však presadzujú dlhšie obdobie, až do roku 2035.
Ďalšou témou je čistenie mestských odpadových vôd. Norma stanovuje nové hodnoty pre čistenie vody, čo by znamenalo aj modernizáciu čističiek. Jednotlivé členské štáty majú k tejto otázke rôzne postoje a na zasadnutí sa pokúsia nájsť konsenzus.