Mýtny systém, ktorý v súčasnosti prevádzkuje spoločnosť SkyToll, je podľa zistení Najvyššieho kontrolného úradu z jesene minulého roka nevýhodný pre štát. Súkromná firma na diaľničnom mýte síce vybrala za posledných deväť rokov od dopravcov viac než jeden a pol miliardy eur, no do pokladnice štátu, ktorému spoplatnené cesty patria, neputovala ani polovica tejto sumy.

Mýtnikovi totiž z celkovej sumy vybranej od dopravcov za jazdu po diaľniciach, rýchlocestách a cestách prvej triedy putuje až 48 percent. Ďalších sedem percent si rozdelia subdodávatelia. „Takto nastavené podmienky mýtneho systému sú pre mňa neprijateľné, pretože sú pre štát krajne nevýhodné,” hovorí nový minister dopravy Andrej Doležal.

Expresné rokovania

Súčasná zmluva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) so súkromnou spoločnosťou vyprší na konci roka 2022. V tom čase už musí mať štát pripravené plynulé pokračovanie výberu mýta, možností má pritom viacero. Jednou z nich je podpísanie opcie a predĺženie zmluvy s firmou SkyToll. Ďalšiu spoluprácu s firmou zatiaľ nevylučuje.

Minister dopravy: Pritlačíme na SkyToll a ak bude zmluva nevýhodná, zrušíme ju

Zdroj: SITA/Tomáš Benedikovič

„Už v krátkom čase budem iniciovať debatu s prevádzkovateľom súčasného systému,” avizuje minister A. Doležal. Na spoločnom stretnutí sa bude snažiť súkromníka presvedčiť, aby zo svojich súčasných cien za prevádzku mýtneho systému výrazne zľavil. Klauzula, ktorou by sa zmluva predĺžila, je totiž v súčasnosti formulovaná mimoriadne nevýhodne pre štát. Ročné poplatky za prevádzku systému by vzrástli približne 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa