„Podarilo sa nám využiť finančnú situáciu na európskych trhoch v náš prospech. Celý projekt sa nám podarilo zlacniť o 127 miliónov eur," povedal v strečdu R. Brecely novinárom k finančnému uzavretiu PPP projektu s konzorciom pod vedením španielskej spoločnosti Cintra, s ktorým vláda minulý mesiac podpísala zmluvu .
Prostredníctvom PPP projektu víťaz tendra postaví a následne bude prevádzkovať prvú časť nového diaľničného obchvatu Bratislavy D4 a rýchlostnú cestu R7 od slovenskej metropoly na juhovýchod krajiny, kde v uplynulých rokoch vyrástlo mnoho obytných lokalít. Štát bude investíciu postupne splácať.
Projekt diaľnice D4 bude sumou 426 miliónov eur financovať Európska investičná banka (EIB), ktorá podľa stredajšieho oznámenia podpísala zmluvu so spomínaným konzorciom. Ide o prvú finančnú operáciu EIB na Slovensku v rámci Európskeho fondu strategických investícií.
Na prvý úsek D4 by mala v budúcnosti nadviazať druhá etapa diaľnice, ktorej súčasťou bude aj tunel. „Severný obchvat je logickým pokračovaním D4. V momente, ako sa rozbehnú práce na D4, tak sa týmto projektom začneme zaoberať. PPP je jednou z možností, ako to financovať," uviedol R. Brecely.
Bratislava v súčasnosti nemá cestný obchvat, tranzitná doprava prechádza cez mesto po diaľnici, kde sa v dopravnej špičke vytvárajú zápchy. Kritici budovania nového obchvatu tvrdili, že príliš neuľaví doprave v slovenskej metropole.
Výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku prostredníctvom PPP projektov presadzovala už prvá vláda terajšieho premiéra Roberta Fica, ktorá bola v úrade v rokoch 2006 až 2010. Dokončiť sa ale podarilo len jeden z nich, a to výstavbu zhruba 50 kilometrov rýchlostnej cesty v okolí Nitry a Banskej Bystrice. Na ďalšie infraštruktúrne projekty potom Slovensko začalo viac využívať peniaze z európskych fondov