Od začiatku tohto roka Slovensko rozšírilo spoplatnenú sieť vozoviek o ďalšie úseky a v mýtnom systéme zaviedlo ďalšie zmeny.
Vlaňajší výnos z mýta bol mierne vyšší než predpokladalo slovenské ministerstvo dopravy. Väčšinu z inkasovanej sumy poplatkov by mal však štát zachovať SkyTollu ako odmenu za vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému. Firmu v minulosti ovládol český podnikateľ Petr Syrovátko.
Viac ako dve pätiny z vybraného mýta zaplatili vlani na Slovensku zahraniční dopravcovia, a to najmä z Poľska, Českej republiky a Maďarska. Plateniu mýta za prejazd po diaľniciach, rýchlostných cestách a vybraných úsekoch ciest prvej triedy podliehajú v krajine autobusy a nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony.
Celková dĺžka spoplatnených ciest, ktorá vlani na Slovensku predstavovala 2 447 kilometrov, bola na začiatku tohto roka rozšírená o ďalších 234 kilometrov ciest prvej triedy. Po novom sa elektronické mýto vzťahuje aj na prejazdy cez vybrané mestá a obce.
Do platnosti vstúpili nové sadzby mýta, ktoré zvýhodňujú ekologické vozidlá na úkor starších automobilov.
Palubnou jednotkou pre komunikáciu s mýtnym systémom, musia byť od januára vybavené aj nákladné autá a autobusy, ktoré jazdia po cestách druhej a tretej triedy. Prejazd po týchto cestách na Slovensku spoplatnený nie je.