Nemecká priemyselná a obchodná komora spúšťa kampaň na podporu otvorenosti v najväčšej európskej ekonomike. Zväz počas víkendu z pravej strany svojho loga vyškrtol 27 percent plochy a na uvoľnené miesto vložil text „27 percent z nás“. Poukazuje tým na skutočnosť, že 27 percent pracovnej sily v Nemecku má zahraničné korene. TASR o tom informuje na základe vyhlásenia, ktoré zverejnila Nemecká priemyselná a obchodná komora v nedeľu na svojej internetovej stránke.
„Sú neoddeliteľnou súčasťou našej spoločnosti a našej pracovnej sily,“ uviedol vo vyhlásení Peter Adrian, prezident komory. „V súčasnosti viac ako dvanásť miliónov ľudí s migračným pôvodom prispieva k prosperite krajiny. Takmer milión z nich je samostatne zárobkovo činných. Podiel ľudí s prisťahovaleckou minulosťou vyniká najmä pri zakladaní podnikov,“ dodal Peter Adrian.
DIHK zároveň vyzvala ďalšie spoločnosti a podnikateľské združenia v Nemecku, aby sa pripojili k jej iniciatíve. Kampaň by mala podľa organizácie trvať najmenej šesť týždňov.
Okrem vyslania jasného signálu proti extrémizmu je podľa Petra Adriana dôležité riešiť príčiny frustrácie a neistoty. „Potrebujeme konkrétne riešenia, aby sa regióny, priemyselné odvetvia a ľudia necítili opustení, alebo aby skutočne zostali pozadu,“ upozornil šéf nemeckej komory. To zahŕňa hospodársku politiku zameranú na budúcnosť a konkurencieschopnosť, rozširovanie infraštruktúry a väčšiu rýchlosť pri všetkých rozhodnutiach. „Len spoločne môžeme prekonať výzvy, ktoré nás čakajú,“ uzavrel Peter Adrian.