Stále viac mileniálov odkladá rodičovstvo a zameriava sa na starostlivosť o domácich miláčikov. Majiteľka Yena Kimová opisuje svojho psa rasy Šiba inu menom Bodhi ako „psa s dušou“. Pôvodne si ho neplánovala zaobstarať, no keď ho pred 15 rokmi prvýkrát vzala do náručia, vedela, že je výnimočný. „Verím, že sme sa mali stretnúť,“ hovorí pre Business Insider.
Pred desiatimi rokmi opustila vysnívanú prácu v spoločnosti s luxusnou módou Ralph Lauren, aby mohla tráviť viac času s Bodhim. „Bolelo ma vidieť jeho smutnú tvár, keď som odchádzala do práce,“ hovorí. Preto si vybrala novú kariéru, ktorá jej umožňuje byť s ním celý deň. Tak vznikla značka Menswear Dog, kde Bodhi pózuje v pánskom oblečení, ktoré Y. Kimová navrhuje.
Miliardár radí tínedžerom, ako zarobiť. Keby mal 16 rokov, začal by tento lukratívny biznis
Mileniáli vedú rebríčky v počte vlastníkov domácich zvierat – takmer tretina majiteľov zvierat v USA pochádza práve z tejto generácie. V aprílovom online prieskume amerických majiteľov domácich zvierat viac ako tretina mileniálov uviedla, že by odmietli lepšie platenú prácu, ak by to znamenalo menej času s ich miláčikom.
Rastúca obľuba domácich zvierat kontrastuje s poklesom pôrodnosti. Percento amerických žien vo veku 30 až 39 rokov, ktoré nikdy nemali deti, dosiahlo v roku 2022 najvyššiu úroveň od roku 1976. Mileniáli čoraz viac investujú čas a peniaze do starostlivosti o domácich miláčikov, čím sa otvárajú nové obchodné príležitosti, od psích kaviarní až po luxusné hotely pre mačky. Výdavky na domáce zvieratá vzrástli medzi rokmi 2013 a 2021 o 67 percent, uvádza MarketWatch. Tréneri psov a veterinári však upozorňujú, že nadmerné rozmaznávanie môže viesť k zdravotným a behaviorálnym problémom zvierat.
Štúdia publikovaná v časopise The Lancet predpovedá, že do roku 2100 bude mať viac ako 97 percent krajín a teritórií pôrodnosť pod úrovňou potrebnou na udržanie populácie.