Čistý zisk americkej internetovej spoločnosti Meta Platforms, ktorá prevádzkuje napríklad sociálne siete Facebook a Instagram či komunikačnú platformu WhatsApp, v treťom štvrťroku vzrástol o 35 percent na 15,69 miliardy dolárov. Spoločnosť súčasne zverejnila odhad tržieb pre aktuálny štvrťrok, ktorý prekonal očakávania trhov, a predpokladá vysoké výdavky na predvianočnú reklamu.
Dobrý štvrťrok, hodnotí Zuckerberg
Zisk na akciu predstavoval 6,03 dolára a prekonal očakávania analytikov, ktorí počítali so ziskom 5,25 dolára na akciu. Tržby spoločnosti stúpli o 19 percent na 40,59 miliardy dolárov a rovnako boli vyššie, ako odhadovali analytici.
„Mali sme dobrý štvrťrok, ktorý podporil pokrok AI v našich aplikáciách a podnikaní,“ uviedol vo vyhlásení zakladateľ a generálny riaditeľ Mety Mark Zuckerberg.
Sila reklamy
Analytici sa domnievajú, že reklamné nástroje poháňané AI a efektívnejšie speňaženie produktov krátkych videí Reels podporia v tomto roku rast tržieb Mety. Mnohí analytici predpovedajú, že tento rok bude pre digitálnu reklamu veľmi úspešný, pretože sa zlepšujú ekonomické prognózy s odvolaním sa na očakávania poklesu úrokových sadzieb a spotrebitelia sú naďalej ochotní míňať. Reklama tvorí absolútnu väčšinu tržieb firmy Meta, čo znamená, že vyššie výdavky na marketing pred Vianocami by mohli zásadným spôsobom podporiť hospodárske výsledky firmy.
„Meta síce prekonala odhady tržieb aj čistého zisku, avšak jej výsledky vnímam ako zmiešané,“ uviedol analytik XTB Tomáš Cverna. „V prvom rade nenaplnili očakávania tržieb divízie Reality Labs, ktorá je dlhodobo stratová. Dôležité sú v kontexte reklamného biznisu aj čísla denne aktívnych používateľov, ktoré nerástli tak, ako sa čakalo a ako by aktuálna hodnota firmy vyžadovala. Meta ale prišla s lepším výhľadom na aktuálny kvartál,“ dodal.
Vyhliadky, cloud a AI
Vo štvrtom štvrťroku firma očakáva tržby v rozmedzí 45 miliárd až 48 miliárd dolárov. Analytici dotazovaní firmou LSEG počítajú s tržbami 46,31 miliardy dolárov.
Meta rovnako ako jej kolegovia z odboru technológií investovala vysoké prostriedky do dátových centier, aby využila záujem o AI. Na rozdiel od poskytovateľov cloudových služieb ale neočakáva, že na týchto investíciách hneď zarobí, a preto investori viac kontrolujú jej výdavky. V treťom štvrťroku jej celkové náklady a výdavky stúpli o 14 percent na 23,2 miliardy dolárov.