Bratislava rokuje s vedením zhotoviteľskej firmy električky do Petržalky, aby výrazne zintenzívnil práce na stavbe. Podľa mesta stavbu spomalili aj niektoré objektívne skutočnosti, ako vojna na Ukrajine, nájdená nelegálna skládka, či hlbšie základy protitankovej steny, ktorá sa nachádza na trase budúcej električky. „Cítime oživenie prác, ale nestačí nám to,“ poznamenal primátor Bratislavy Matúš Vallo na minulotýždňovom kontrolnom dni.
Na stavbe predĺženia električkovej trate zhotoviteľ pokračuje s kladením koľajníc od Pajštúnskej ulice v smere na Janíkov dvor. „Betonáži hornej dosky pevnej jazdnej dráhy spolu s koľajnicami predchádzajú práce ukladania antivibračnej rohože, realizácia armatúry, debnenia a konštrukcie, na ktorú sú pri betonáži koľajnice zavesené,“ vysvetľuje mesto. Ako dodáva, práce naďalej realizujú aj na združenom moste na Rusovskej ceste, kde viažu mostnú výstuž a realizujú debnenie.
Na Jantárovej ceste v úseku od Lietavskej po Betliarsku položili CBGM, ktorá je jednou z konštrukčných vrstiev vozovky. Po vytvrdnutí vrstvy budú klásť asfalt. V tomto úseku tiež uložili všetky cestné obrubníky. „Na konci trate, v úseku Janíkov dvor, pokračuje rezanie stien mosta Panónska, realizuje sa opláštenie veľkej haly dennej kontroly a ošetrenia, a stabilizácia zemného podložia na obratisku,“ dodal magistrát.
Mesto má so zhotoviteľom dohodu o ukončení stavby do konca tohto roku, pričom električka má začať jazdiť v roku 2025. Podľa Valla sa zatiaľ oficiálny termín nemení, avšak jeho dôvera, že sa to podarí, je nízka. „Električka sa deje, stavajú sa križovatky a viaceré objekty. Rýchlosť nám však nevyhovuje,“ skonštatoval primátor na kontrolnom dni.