Mercedes-Benz uvedie na trh nový rad špičkových elektrických obytných vozidiel. Nemecký výrobca pokračuje v obmene svojej produkcie presunom k vyšším kategóriám. Informuje o tom Bloomberg.

Nové batériou poháňané stredne veľké a veľké obytné autá sú určené najmä pre fanúšikov „glampingu“, teda tých, ktorí si chcú užiť luxus počas kempovania. Mercedes tak sleduje trend vyhľadávania pohodlia mimo veľkých miest, ktorý sa začal počas pandémie. Zameriava sa aj na vyšší segment trhu, určený komerčným zákazníkom.

Plán rozširuje minuloročnú špeciálnu edíciu dodávky triedy V s kuchynským kútom a drevenými podlahami pripomínajúcimi palubu jachty. Očakáva sa, že tento krok prinesie do roku 2030 dvojcifernú návratnosť predaja. V minulom roku bola marža divízie 11,2 percenta.

Mercedes sa snaží zvýšiť marže, aby mohol financovať nákladný prechod na elektrické autá. V rámci divízie osobných automobilov sa sústredí na špičkové vozidlá, ako napríklad limuzíny Maybach, výkonné autá AMG a offroader G-Wagon, pričom sa odkláňa od menej ziskových základných modelov, ňou je kompaktná trieda A.

Automobilka rozširuje svoju stratégiu, chce sa zamerať na rastúci trh luxusných súkromných áut, najmä v Číne a USA. Ďalším cieľom spoločnosti je, aby elektromobily tvorili 20 percent predaja do roku 2026 a viac ako 50 percent do roku 2030.

Ďalšie dôležité správy

WA 35 archív Stuttgart - Na archívnej snímke z 5. februára 2015 logo automoibilky Mercedes, ktorá patrí pod nemeckú automobilku Daimler AG. Nemecká automobilová skupina Daimler v piatok 23. apríla 2021 oznámila, že jej zisk za 1. štvrťrok prudko vzrástol. Vlastník luxusnej značky Mercedes-Benz, pripísal tieto výsledky najmä čínskemu trhu, ktorý sa už zotavil z pandémie nového koronavírusu, a tiež silnému sortimentu výrobkov, priaznivým cenám a zníženiu nákladov. FOTO TASR/AP   

FILE - In this F
Neprehliadnite

Automobilka Mercedes-Benz zvýšila štvrťročný prevádzkový zisk o päť percent