Juhokórejský protimonopolný úrad (KFTC) sa rozhodol vymerať nemeckej automobilke Mercedes-Benz a jej juhokórejskej divízii pokutu 20,2 miliardy wonov za klamlivú reklamu súvisiacu s emisiami ich naftových vozidiel. Informovala o tom dnes agentúra Reuters.
Nezákonný softvér
KFTC uviedol, že Mercedes pomocou inštalácie nezákonného softvéru do svojich vozidiel manipuloval so zariadeniami na znižovanie emisií. Tieto zariadenia tak za bežných jazdných podmienok podávali nižší výkon ako počas certifikačných testov. Podľa úradu bolo týmto softvérom vybavených 15 modelov značky Mercedes, píše Reuters. "
Klamlivá reklama
„Je zmysluplné uvaliť postihy na najväčšieho predajcu dovážaných vozidiel za bránenie spotrebiteľom v racionálnej voľbe pri nákupe prostredníctvom klamlivej reklamy ohľadom znižovania emisií, a to dokonca aj po škandále dieselgate (nemeckej automobilky Volkswagen)," uviedol KFTC.
Volkswagen v septembri 2015 v reakcii na obvinenia amerických úradov priznal, že softvér umožňujúci manipulovať s testami nainštaloval do zhruba 11 miliónov naftových áut po celom svete.