Nemecká automobilka Mercedes Benz tento rok investuje 24 miliónov dolárov v Indii a uvedie na trh viac ako tucet nových áut. Zameria sa pritom na drahšie modely, po ktorých je veľký dopyt zo strany mladých, bohatých Indov. Oznámil to v pondelok najvyšší predstaviteľ indickej divízie Mercedesu, jej riaditeľ Santoš Ijer.

Automobilka investuje 24 miliónov dolárov do svojich výrobných prevádzok v západoindickom meste Pune a do uvedenia nových produktov na trh. Viac ako polovicu nových modelov Mercedesu na treťom najväčšom automobilovom trhu na svete budú predstavovať špičkové vozidlá, povedal Ijer novinárom. Nemecký výrobca luxusných automobilov definuje špičkové vozidlá ako vozidlá s cenou nad 180-tisíc dolárov.

Vozidlá Mercedesu si v Indii kupujú zvyčajne majitelia firiem, ale počet súkromných klientov sa oproti obdobiu pred pandémiou zvýšil o pätinu a predstavuje 12 až 14 percent kupujúcich, povedal Ijer a dodal, že priemerný vek zákazníkov je 38 rokov. Mercedes predal v Indii v roku 2023 rekordných 17 408 áut, čo predstavuje nárast o desať percenta oproti roku 2022 vďaka silnému dopytu po jeho špičkových autách a športovo úžitkových vozidlách (SUV).

Podľa Ijera indické mestá sú motormi budúceho rastu predaja a spoločnosť plánuje otvoriť nové servisné dielne v niektorých z nich, ako sú Udajpur, Amritsar a Agra. Medzi vozidlami, ktoré plánujú uviesť na indický trh v tomto roku, sú aj tri nové elektrické modely. Elektrické vozidlá v súčasnosti tvoria štyri percentá predaja Mercedesu v Indii.

Ďalšie dôležité správy

Honda.
Neprehliadnite

Honda zvažuje investíciu vo výške 14 miliárd dolárov do výroby elektromobilov v Kanade