Dôvod na pokles počtu predplatiteľov bol podľa finančného riaditeľa firmy Specera Neumanna najmä vo vyšších cenách a slabšej ponuke televíznych seriálov. Ceny jej služieb v USA sa zvýšili o 13 až 18 percent. Základný balíček, ktorý stál niekedy osem dolárov, teraz stojí už 13 dolárov.

Netflix investorov nepotešil ani tým, že rast jeho predplatiteľov sa spomaľuje aj vo svete. V druhom štvrťroku spoločnosť získala len 2,8 milióna predplatiteľov celosvetovo, čo je len niečo vyše polovica z jej predpokladaného počtu päť miliónov nových zákazníkov.

Prichádza dravá konkurencia

Kalifornskú firmu tiež ohrozuje dravá konkurencia. Online streamingové služby plánujú v tomto roku spustiť spoločnosti Walt Disney aj Apple, štart môžu diváci čakať pravdepodobne na jeseň. V budúcom roku sa na tento rastúci, ale viac preplnený trh chystajú aj ďalší IT giganti ako AT&T, Comcast či NBCUniversal.

„Netflix má pred sebou ťažkú cestu s hroziacou konkurenciou a skončením populárneho online obsahu,“ povedal pre Bloomberg Eric Haggstrom, analytik firmy EMarketer. Odborník však predpovedá, že firma sa opäť môže dostať do dobrých čísel v ďalšom kvartáli, kde plánuje spustiť nové televízne programy.

Michael Pachter, analytik Wedbush Securities, 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa