Americký reťazec reštaurácií s rýchlym občerstvením McDonald's vo štvrtom kvartáli zvýšil čistý zisk o sedem percent na 2,04 miliardy dolárov. Štvrťročné tržby ale prvýkrát takmer za štyri roky zaostali za očakávaniami analytikov.
Globálne tržby v prevádzkach otvorených viac ako rok sa zvýšili o 3,4 percenta, zatiaľ čo analytici ich rast odhadovali na 4,9 percenta. Tempo rastu týchto tržieb bolo najpomalšie zhruba za tri roky.
Firma sa teraz potýka s výrazným spomalením rastu tržieb v divízii, ktorá zahŕňa Blízky východ, Čínu a Indiu. McDonald's patrí medzi západné značky, ktoré sa stali terčom protestov a bojkotu pre údajné proizraelské postoje v súvislosti s konfliktom medzi Izraelom a hnutím Hamas.
Zákazníkov na Blízkom východe podľa agentúry AP rozhorčilo októbrové oznámenie franšízovej spoločnosti McDonald's Israel, že poskytuje zadarmo jedlo izraelským vojakom. Spoločnosť McDonald's však uviedla, že v izraelsko-palestínskom konflikte nie je na žiadnej strane a že nie je zodpovedná za kroky svojich jednotlivých franšíz.
Šéf spoločnosti McDonald's Chris Kempczinski v januári varoval, že na tržby podniku majú negatívny vplyv dezinformácie ohľadom značky v súvislosti s konfliktom medzi Izraelom a Hamásom.
„Naše srdce je s tými komunitami a rodinami, na ktoré dopadla vojna na Blízkom východe. Nenávidíme násilie všetkého druhu a dôrazne odsudzujeme nenávistné prejavy,“ uviedol.