Americký reťazec reštaurácií rýchleho občerstvenia McDonald´s pre prípady často absurdných omylov upúšťa od používania systému pre príjem objednávok z okienok automobilov založenom na umelej inteligencii. Informovala o tom britská spravodajská stanica BBC, podľa ktorej zákazníci napríklad upozorňovali, že systém vyrozumel, že chcú zmrzlinu so slaninou alebo kuracie nugety za 222 dolárov.
McDonald´s testovanie systému, ktorý na spracovanie objednávok používa softvér na rozpoznanie hlasov od spoločnosti IBM, oznámil v roku 2019. Teraz však informoval, že z viac ako stovky pobočiek, kde ho skúšal, systém do konca júla stiahne. „Po dôkladnom zvážení sa McDonald ´s rozhodol tento rok ukončiť naše globálne partnerstvo s IBM vo veci automatizovaného príjmu objednávok,“ uviedol reťazec vo vyhlásení. Dodal však, že verí, že túto technológiu bude v budúcnosti v reštauráciách využívať.
BBC pripomína, že objednávkový systém využívajúci umelú inteligenciu budí od samého začiatku kontroverzie, ktoré sa pôvodne týkali hlavne toho, že nahradí ľudskú prácu. Ukázalo sa však, že sa to aspoň zatiaľ nestane. Navyše chyby, ktorých sa systém dopustil, dôkladne zdokumentovali ľudia na sociálnych sieťach. V jednom videu na TikToku, ktoré má 30-tisíc pozretí, sa mladá žena snaží presvedčiť umelú inteligenciu, že chce vanilkovú zmrzlinu bez karamelu, dostane však namiesto nej niekoľko porcií masla. V inom videu sa istá žena sťažuje, že systém jej objednávku poplietol, pretože na účet jej pripočítal deväť čajov.