Sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia McDonald’s začne vo všetkých svojich reštauráciách v USA zverejňovať kalorické hodnoty jedál priamo na objednávkovom menu. Firma sa tak podľa agentúry Bloomberg snaží zmierniť kritiku, že jej jedlo spôsobuje obezitu. Zároveň pridá do ponuky jedlá s nižším obsahom kalórií.
Do popredia sa dostanú menu obsahujúce menej ako 400 kalórií a jedlá z čerstvých potravín. Pre porovnanie jeden Big Mac má približne 550 kalórií a obľúbený veľký mliečny nápoj 530 kalórií. Spolu tak vydajú za približne polovicu odporúčanej dennej kalorickej spotreby dospelého človeka. V reštauráciách McDonald’s sa denne stravuje približne 25 miliónov Američanov. Viac ako tretina dospelej americkej populácie je obézna, pričom obezita sa rýchlo rozširuje aj medzi mladšími ľuďmi. V dohľadnom čase bude v USA obézne každé piate dieťa.
Predpokladá sa, že zverejnenie informácií priamo na menu bude mať reálny dopad na spotrebiteľské správanie. Informácie o kalorickej hodnote jednotlivých položiek sú už v súčasnosti dostupné, ale bývajú skryté na zadnej strane menu alebo na webových stránkach. Po avizovanej zmene bude počet kalórií môcť zasiahnuť priamo do nákupného správania zákazníkov.
Siete rýchleho občerstvenia v New Yorku musia počet kalórií na menu zverejňovať od apríla 2008. Podľa štúdie Stanfordskej univerzity si ľudia po zavedení opatrenia začali vyberať menej kalorické jedlá. Napríklad v sieti kaviarní Starbucks klesol priemerný počet kalórií na transakciu o šesť percent.
Predaje zavedených reštaurácií McDonald’s v USA v auguste medziročne narástli v priemere o tri percentá. Tempo rastu sa však v porovnaní s uplynulými rokmi spomaľuje. Akcie spoločnosti počas včerajšieho obchodovania na burze stratili približne 0,4 percenta hodnoty a obchodovali sa na úrovni 90,82 dolára. V priebehu roka stratili už bezmála desatinu hodnoty.
Zdroj: SITA / AP
Ilustračné foto na titulke - SITA / AP