Predstavitelia Medzinárodného olympijského výboru zvažovali, že sa zrieknu sponzorstva od siete reštaurácií McDonald's, ktorej jedlo je spájané s nezdravým životným štýlom a nárastom obezity. Problémom sú ale peniaze. Prezident výboru Jacques Rogge pre Financial Times povedal, že narastajúce náklady na organizáciu hier komplikujú dodržiavanie záväzku hier podporovať zdravý životný štýl.
McDonald's v januári podpísal sponzorskú zmluvu s organizátormi olympiády na ďalších osem rokov. Svoje sponzorstvo predĺžila do roku 2020 aj Coca-Cola, ktorá čelí podobnej kritike ako sieť reštaurácií. Obe firmy podporujú hry už desiatky rokov.
Výbor získava hlavnú časť svojich príjmov z predaja vysielacích práv. V štyroch rokoch pred olympiádou v Londýne z nich vyťažil približne 3,9 miliardy dolárov. Ďalšiu bezmála miliardu dolárov ale dostal od 11 globálnych sponzorov. Približne 90 percent zo zinkasovanej sumy putuje na účty národných výborov a hosťujúcich miest, ktoré platia športovcov a znášajú priame náklady hier.
Prijatie peňazí od McDonald's podľa J. Roggea „nebolo ľahkým rozhodnutím“. Nakoniec podľa neho prevážila potreba národných výborov, ktoré by bez sponzorských peňazí nemuseli prežiť. Výbor si tak podľa neho vybral istotu zachovania olympijského športu.
Ilustračné foto na titulke - SITA / AP