Celá naša branža dnes potrebuje návrat k tomu, čo v marketingu a komunikácii naozaj funguje. Aj preto je hlavnou témou 13. ročníka marketingovej konferencie Marketing RULEZZ „Back to the Roots“. V krátkom rozhovore s Petrom Šebom, programovým lídrom konferencie, sa dozviete, prečo by ste si ju nemali nechať ujsť.

Prečo tento rok „Back to the roots“?

Svet sa obrátil naruby... Pandémia, vojna, energetická kríza, rastúce úrokové sadzby, obrovský nárast inflácie, tlak na marketingové rozpočty a ceny, nestabilita a neistota a stým súvisiace zmeny v spotrebiteľskom správaní sa. Taký je dnešok.

Viaceré zabehnuté marketingové stratégie prestávajú byť účinné, nové digitálne a online technológie si stále hľadajú svoje miesto a staré scholastické marketingové paradigmy sú priveľmi všeobecné na to, aby sme ich vedeli efektívne využiť v tomto zložitom období.

Práve preto nastal čas vrátiť sa späť k tomu, čo v marketingu a reklame naozaj funguje. Čo je efektívne a čo nie aj v týchto ťažkých časoch. A na Marketing RULEZZ 2023 chceme ukázať, ako na to. A chceme, aby si to účastníci konferencie vypočuli od tých najlepších a najpovolanejších spíkrov – našich i zahraničných.

Čo to bude znamenať pre program konferencie a koho tento rok uvidíme?

Všetci sa chceme učiť a inšpirovať sa od tých najlepších a najskúsenejších, ktorí majú za sebou silné odborné zázemie, roky výskumu i praxe. A samozrejme rešpekt medzinárodnej marketingovej i reklamnej branže. Preto opäť siahame po tom najlepšom, čo aktuálny marketingový a digitálny svet ponúka. Ako keynote vystúpi žijúca marketingová legenda Les Binet z UK, spoluautor kultovej knihy „Long and Short of It“ a legendárnych vianočných reklám pre John Lewis či modernej metriky Share of Search. Na nedávnom festivale v Cannes Les Binet predstavil unikátne výsledky skúmania (ne)efektivity influencerských spoluprác a vo svojich výskumoch sa aktuálne venuje vzťahu sily značky a cenotvorby, efektívnej reklamy a potrebe výraznejšej implementácie ekonometrických postupov do marketingového plánovania.

Novinkou je, že okrem neho privítame aj profesorku Magdu Nenycz-Thiel z Austrálie, ktorá pôsobí v najväčšom marketingovom inštitúte sveta Ehrenberg-Bass pod vedením dnes už tiež legendárneho Byrona Sharpa. Je spoluautorkou marketingových bestsellerov z dielne tohto inštitútu ako napríklad How Brands Grow 2 a už na jarnom špeciále Brand RULEZZ ukázala, že má čo povedať aj nášmu trhu, keď bola najlepšie hodnotenou spíkerkou celej konferencie. Jej doménou je úspešné budovanie značky na základe vedeckých a overených poznatkov a ich aplikácie do marketingovej a komunikačnej praxe práve počas krízových období.

Veľmi úzko na tento základný a ideový „setup“ bude nadväzovať Rita Harnett, Global Head of DTC & Social Commerce z medzinárodnej siete Wavemaker. Rita má 20-ročné skúsenosti v maloobchode a venuje sa podpore klientov pri zavádzaní a rozvoji ich elektronického obchodu. Vo svojej prednáške odhalí očakávania, ktoré má dnes spotrebiteľ, aby ste mu mohli zjednodušiť cestu k nákupu ako aj to, čo musia značky urobiť v oblasti digitálu, aby dokázali efektívnejšie osloviť spotrebiteľov v týchto kritických časoch.

A keďže Marketing RULEZZ má stále vo svojom DNA digitálny a online marketing, na hlavnom stage privítame aj Daniela Knappa, Chief Economist z IAB Europe. Daniel sa dlhodobo špecializuje na trhové analýzy a ekonomický výskum v oblasti digitálnej a online reklamy v európskych krajinách a jeho mapovanie trendov a predikcií bude určite inšpiráciou pre tých, ktorý hľadajú spôsoby, ako ešte efektívnejšie využívať všetky online reklamné nástroje na budovanie značiek aj v tomto období.

Jednoducho 4 TOP zahraniční spíkri a 4 inšpiratívne uhly pohľadu na to, čo sa dnes deje v našej branži a ako budovať úspešné značky aj v takýchto časoch. Máme pripravenú ešte jednu horúcu novinku z oblasti efektivity digitálneho marketingu z UK, ale tú predstavíme neskôr.

Aké pohľady a témy pripravujete z domácej marketingovej a reklamnej branže?

Samozrejme, tradične nebudú chýbať ani domáce TOP slovenské značky, inšpiratívne kampane a case studies, desiatky spíkeriek a spíkrov a workshopy s focusom na konkrétne aktuálne témy. Program a jednotlivých spíkrov predstavujeme postupne.

Celý program bude pritom rozdelený do 4 hlavných tematických blokov: Best o Effective MARKETING, Best of Effective CHANNELS & TOOLS, Best of Effective BRANDS, Best of Effective DIGITAL. Tu si prídu na svoje všetci od marketingových riaditeľov, stratégov či brand manažérov až po špecialistov v oblasti digitálu, reklamy, marketingu i médií.

A popritom bude vytvorený priestor aj pre branžové témy z dielní ADMA, APRSR a IAB Slovakia, ktoré predstavia novinky a trendy vo svojom odvetví marketingu a komunikácie a prinesú tak medzi marketérov svoje vlastné pohľady, poznatky či témy.

Keby sme to mali zhrnúť, tak to bude jedna nadupaná konferencia, tri stages a jedna poriadna afterka aj s vyhlasovaním Digitálnej agentúry roka. Všetci účastníci konferencie tiež dostanú do rúk exkluzívnu ročenku MARKETING & DIGITAL AGENCIES 2023 s kompletným prehľadom trhu marketingových a digitálnych agentúr na Slovensku.

Jednoducho, budú tam všetci a my už sa na to teraz tešíme. Dúfame, že aj že tento rok 1000+ offline + online účastníkov zažije inšpiratívny deň plný užitočných informácií, inšpirácie a networkingu. Už 22.11. v Starej tržnici v Bratislave.

Viac informácií na našom webe www.marketingrulezz.sk.