Za 5 rokov svojho fungovania na Slovensku, Česku a Poľsku sa naučili v obchode zásadné lekcie. „Predávali sme už pre viac ako 380 firiem a máme dáta o tom, čo funguje a čo nie. Neustále sa učíme a sledujeme reakciu trhu na produkty našich klientov,“ hovorí zakladateľka Deal Factory Katka Šimková.
Pracovať ako obchodný zástupca je náročná práca. Napriek tomu, že je to veľmi zaujímavý a kreatívny segment na obchodníkov je vyvíjaný neustály tlak. Chýbajúci talent a slabá atraktivita odvetvia robia svoje. „Nájsť kvalitného obchodníka je komplikovaný a dlhý proces. Uchádzačov o prácu v obchode je málo. Z našich skúseností trvá nájsť a zaučiť obchodníka minimálne 4 mesiace,“ opisuje Alexandra Sivá manažérka Deal factory. Snažíme sa pritiahnuť do obchodu talent a chuť. Aj preto obchodníci s pobočkami v Žiline a Bratislave aktívne komunikujú benefity práce obchodníkov ako: flexibilná pracovná doba, vzdelávací systém, zaujímavé produkty, možnosť práce z domu či letné piatky voľna.
Napriek kreatívnemu postoju k obchodovaniu sú pre Deal factory výsledky ich klientov veľmi dôležité. Naučili sa, že v obchode je dôležité rozlišovať, čo je cieľom obchodníka. Či ide o akvizíciu nových zákazníkov alebo o udržiavanie a predaj existujúcim zákazníkom. Ak chce firma rásť mala by investovať aj do akvizície nových zákazníkov. Akvizícia nových klientov je dlhší proces a firmy sú častokrát netrpezlivé, ale je cestou k úspechu.
„Naše služby ako prenájom obchodníkov, kedy vyškolený obchodník predáva v mene nášho klienta jeho produkty či služby, sú stavané hlavne na akvizíciu nových klientov a rast.„ spomenula v rozhovore manažérka Klaudia Martikánová. „Hľadať nových zákazníkov je proces a je potrebné mu venovať energiu a čas“.
Plánujú rásť do sveta aj naďalej. Ich klienti sú hladní po úspechu aj za hranicami. Slovensko je malá krajina a možnosti sú veľmi obmedzené. V Deal Factory podporujú klientov, aby sa pozerali aj za hranice a pomáhajú im hľadať zákazníkov po celom svete.
„Obchod nás baví a je to naša vášeň. Rovnako tak sledovať majiteľov firiem a pomáhať im napĺňať svoje vízie. Sme hrdí na to, že môžeme byť obchodníkmi a predávať ich služby.“ hovorí Katka Šimková. Deal factory sa za 5 rokov ich práce naučili o svete obchodu veľa. Okrem iného aj to, že aj obchodníci sú ľudia so srdcom a nie len stroje idúce za výsledkom a finančnou odmenou.
Aktuálne pracujú na zaujímavom technologickom riešení. Ich cieľom je zlepšovať obchodné prostredie pre obchodníkov, prinášať im radosť pri práci a pomáhať im dosahovať lepšie výsledky.