Malta ako prvá európska krajina od marca budúceho roka zakáže prenájom elektrokolobežiek. Rozhodnutie zdôvodňuje ťažkosťami, ktoré spôsobujú chodcom.

Rozhodnutie bolo prijaté pre neúnosné zneužívanie, uviedol minister dopravy Aaron Farrugia. „Priestupky na elektrokolobežkách sú tak rozšírené, že ani zdvojnásobenie počtu policajtov cez noc by problém nevyriešilo,“ konštatoval.

Podobné rozhodnutie v septembri po usporiadaní referenda učinil francúzsky Paríž. Malta pred zákazom zvažovala zriadiť parkovacie zóny pre päťtisíc kolobežiek.

Na chaoticky zaparkované kolobežky, ktoré blokovali chodníky a prístupy ku garážam a domom, sa často sťažovali chodci najmä v pobrežných mestách Sliema a St. Julian's. Motoristi podľa médií uvádzajú, že sa kolobežky neraz vynoria z ničoho nič a neraz v protismere. Nahlásených bolo aj niekoľko vážnych dopravných nehôd.

Rozhodnutie kritizovala skupina na podporu cyklistiky Rota. Vláda by sa podľa nej mala zamerať na zabezpečenie lepšej infraštruktúry.

Minister Farrugia zdôraznil, že prenájom kolobežiek neznižuje používanie automobilov. „Medzinárodné štúdie a skúsenosti ukazujú, že elektrokolobežky nahrádzajú chôdzu a verejnú dopravu, nie automobily,“ povedal.

Ďalšie dôležité správy

Obyvatelia Paríža v referende rozhodli o zákaze zdieľaných kolobežiek
Neprehliadnite

Na zdieľaných e-kolobežkách si ľudia v Paríži už nezajazdia, mesto ich zakázalo