Nemecký maloobchodný reťazec Lidl zvýšil v minulom finančnom roku tržby o 9,4 percenta na 125,5 miliardy eur a reťazec Kaufland o 7,8 percenta na 34,2 miliardy eur. Okrem iného ťažili z vyšších cien potravín. Otvorili však menej pobočiek ako v predchádzajúcich rokoch a menej sa darilo internetovému predaju. Na svojom webe to uviedla skupina Schwarz Gruppe, ktorá oba podniky zastrešuje.

Za dvanásť mesiacov do konca tohto februára otvorili oba reťazce zhruba 200 nových pobočiek, takže ich teraz celosvetovo prevádzkujú asi 13 900. O rok skôr ešte Lidl a Kaufland pridali okolo 400 pobočiek. V dvoch predchádzajúcich rokoch rástol počet pobočiek podobným tempom. Prostredníctvom internetu nemecké reťazce v uplynulom roku utŕžili spolu 1,7 miliardy eur. To je takmer o desatinu menej ako v rovnakom období vlaňajška.

Celkovo skupina utŕžila 167,2 miliardy eur, medziročne o 8,5 percenta viac. Okrem maloobchodných reťazcov sa na obrate Schwarz-gruppe podieľala aj oblasť likvidácie a recyklácie odpadov, a to sumou 3,7 miliardy eur. IT a digitálna divízia, ktorá bola založená v roku 2023, dosiahla obrat 1,9 miliardy eur.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Britskému Tescu sa vo vlaňajšom fiškálnom roku podarilo navýšiť prevádzkový zisk