Nemecká dopravná aplikácia FlixMobility, známa hlavne vďaka značke medzimestskej autobusovej prepravy FlixBus, získala v najnovšom kole financovania od investorov vo forme pôžičiek a majetku 650 miliónov dolárov. Nové peniaze pomôžu firme k ďalšiemu rastu v čase, keď sa jej hlavné trhy v Európe a USA dostávajú z pandémie a ľudia začínajú viac cestovať. Novinárom to povedali zakladatelia firmy André Schwämmlein a Jochen Engert.

Nová investícia ohodnocuje celú spoločnosť na viac ako tri miliardy dolárov. Napriek pandémii sa firme podarilo zvýšiť svoju hodnotu, v roku 2019 získala od investorov 500 miliónov eur, čo bol v tej dobe rekord pre nemeckú začínajúcich firmu, tzv. startup, a ohodnotená bola na dve miliardy eur.

Firma v tomto investičnom kole získala nového amerického investora Canyon Partners. Podporili ju tiež existujúce investori - General Atlantic, Permira, TCV, HV Capital, BlackRock, Baillie Gifford a Silverlake. Zakladatelia uviedli, že FlixMobility v čase pandémie obmedzila služby, zostala však v úzkom kontakte s partnermi, ktorí prevádzkujú jej značkové autobusy a vlaky. Teraz tak bude môcť rýchlo svoje služby obnoviť.

Wizz Air
Neprehliadnite

Maďarské Wizz Air zaznamenali v roku 2020/2021 stratu 576 mil. eur

Získané finančné prostriedky investuje FlixMobility do rozšírenia siete s cieľom stať sa lídrom v Británii, USA a Portugalsku, a rozšíriť svoje vedúce postavenie v Turecku, Francúzsku a východnej Európe. Bude tiež investovať do vlakových služieb FlixTrain v Nemecku a Švédsku, uviedla agentúra Reuters.

Spoločnosť FlixBus vznikla v Nemecku v roku 2013 a teraz pôsobí v takmer troch desiatkach krajín. Predvlani sa dohodla na prevzatí konkurenčného prevádzkovateľa diaľkovej autobusovej prepravy Eurolines. Firma nevlastní autobusy ani nezamestnáva vodiča, svoje služby prevádzkuje v spolupráci s regionálnymi autobusovými spoločnosťami.