Viadukt pri Telgárte.
Zdroj: Shutterstock
Viadukt pri Telgárte.

A čo Slovensko?

Hoci sa Slovensko môže pochváliť vysokou hustotou železničnej dopravy, jeho samochvála by tým asi aj skončila. Napriek tomu sa v európskom rebríčku založenom na hodnoteniach lídrov firiem umiestnilo s bodovým ziskom 50,1 bodu na 21. priečke. Lepšie skončil bývalý federálny partner – Česko sa umiestnilo dve priečky od top desiatky. Má zároveň druhú najhustejšiu sieť železníc v Európe, hneď po Švajčiarsku.

Slovensko by malo tento rok investovať do železníc minimálne miliardu eur, ktoré majú pomôcť modernizovať zastaranú infraštruktúru. Od svojho vzniku investovalo Slovensko viac do cestnej ako železničnej siete a za jeho dobu samostatnej existencie sa zrušilo vyše dvesto staníc.

Ďalšie dôležité správy

Cheers!,Cropped,Image,Of,Group,Of,Friends,Relaxing,On,Luxury
Neprehliadnite

Namiesto nudných dlhopisov víno a kabelky. TOP 10 luxusných investícií je netradičných

Napriek všeobecnému presvedčeniu nie je život v škandinávskych metropolách pre ich obyvateľov najdrahší. Rolu tu totiž hrajú aj platy.
Neprehliadnite

Toto sú najdrahšie metropoly v Európe. Štokholm či Viedeň v rebríčku nenájdete, prekvapenia áno

Pozemoksa radí medzi najbezpečnejšie investície.
Neprehliadnite

Nie budovy, ani autá, ale pozemky sú bezpečnou investíciou. Výber toho najlepšieho na trhu

Je nájom drahší v Belehrade alebo vo Varšave? V metropole na prvej priečke rebríčka by ste za prenajatý jednoizbový byt zaplatili len tretinu toho, čo v Bratislave.
Neprehliadnite

Viete, v ktorých európskych metropolách zaplatíte najnižší nájom? Pozrite si rebríček TRENDU