Svet luxusu, ktorý bol vždy synonymom exkluzivity a vysokých cien, zažíva obdobie výrazných zmien. Nový report State of Fashion, ktorý publikovali Business of Fashion a McKinsey, upozorňuje na stagnáciu, ktorá by mohla trvať až do roku 2027. Podľa odhadov bude globálny rast luxusného priemyslu medzi rokmi 2024 a 2027 dosahovať len jedno až tri percentá, pričom bývalé piliere luxusného trhu – Čína a Európa – už nebudú hlavnými hnacími motormi expanzie. Naopak, regióny ako Blízky východ a India by mali zažiť obdobie prudkého rastu.

„Luxusný priemysel prešiel štrukturálnou transformáciou. Teraz je čas, aby značky strategicky resetovali svoje prístupy a obnovili hodnoty ako žiadanosť, kreativita a exkluzivita – základné piliere luxusu,“ uviedol hlavný riaditeľ rastu a analytiky v Business of Fashion Rahul Malik podľa Fortune.

Dochádza k zmene preferencií zákazníkov, ktorí čoraz viac uprednostňujú zážitky z oblasti wellnessu a cestovania pred tradičnými luxusnými tovarmi, ako sú hodinky či oblečenie. Tento trend je už viditeľný v klesajúcej miere rastu predaja. Iba tretina luxusného sektora zaznamenáva pozitívny vývoj, ukázala analýza Bain & Company z novembra 2024.

WA 12 Los Angeles - Hasiči zasahujú počas lesného požiaru, ktorý zachvátil  štvrť Pacific Palisades v meste Los Angeles v americkom štáte Kalifornia v utorok 7. januára 2025. Americké úrady v noci na stredu nariadili evakuáciu približne 30.000 obyvateľov Los Angeles pred požiarom, ktorý rozširuje silný vietor. Plamene už zničili mnoho budov, uviedol guvernér Kalifornie Gavin Newsom. Požiar vypukol v utorok dopoludnia, jeho príčina nebola bezprostredne známa. Zásah však podľa AP komplikuje silný
Neprehliadnite

Hollywoodske hviezdy prišli o honosné sídla. Vyhoreli sme do tla, žaluje sa Paris Hiltonová

Niektoré problémy, ktorým luxusný priemysel čelí, sú výsledkom vlastných rozhodnutí. Po prudkom náraste dopytu v posledných rokoch spoločnosti zvýšili produkciu a zároveň agresívne zvyšovali ceny, čím narušili vnímanie luxusu ako niečoho exkluzívneho a špeciálneho.

Okrem toho bol rast priemyslu poháňaný prevažne cenovými nárastmi namiesto rastu objemu predaja. Nedostatok inovácií, ktoré by tieto cenové nárasty ospravedlnili, viedol k poklesu celkovej atraktívnosti luxusných produktov.

Aj tí najvýznamnejší zákazníci, ktorí prispievajú až 80 percentami luxusných výdavkov, začali byť znechutení z prudkého rastu cien. Tento fenomén otvoril dvere menším butikovým značkám a „skrytým pokladom“ vo vnútri väčších luxusných konglomerátov.

Ďalšie dôležité správy

Pripravte si magické nápoje z vína.
Neprehliadnite

Z nápojov bez alkoholu sa stáva veľký biznis. Víno je 20 rokov pozadu za pivom