V klenotníckom štúdiu Tiffany & Co. na Manhattane zhruba dvanásť klenotníkov pracuje na výrobe zásnubných prsteňov. Dvaja z nich patria k ôsmim účastníkom dvojročného učňovského programu, v rámci ktorého klenotníctvo a jeho materská firma LVMH spojili sily s Módnym technologickým inštitútom v New Yorku a školou Studio Jewelers na Manhattane.
Cieľom tréningu je podľa agentúry Bloomberg poskytnúť učňom teoretickú a technickú prípravu. Praktické skúsenosti zas získavajú prácou sú skúsenými klenotníkmi v dielňach spoločnosti Tiffany, ktorá ešte začiatkom tohto roka spustila program pre ďalších sedem študentov navštevujúcich kurzy na Rhode Islandskej škole dizajnu. Tiffany študentom počas tréningu vypláca mzdu. Po jeho úspešnom dokončení dostanú možnosť zostať uňho pracovať a vyrábať luxusné šperky.
Zaúčanie ďalšej generácie luxusných remeselníkov je pre konglomerát LVMH, ktorý vlastní značky Louis Vuitton, Christian Dior a ďalších 62 značiek, prioritou. Svetovo najväčšia spoločnosť s luxusným tovarom totiž čelí nedostatku pracovnej sily, čo môže obmedziť výrobu populárnych kabeliek, topánok a šperkov. Odvetvie sa preto musí popasovať s výzvou, ako vyvážiť silný dopyt po luxusných, ručne vyrábaných produktoch a slabnúci záujem mladých o remeselnú kariéru.
LVMH predpokladá, že mu do konca roka 2025 bude chýbať rekordných 22-tisíc pracovníkov. Zhruba dve tretiny týchto pozícií pripadnú na predajcov v luxusných obchodoch a zamestnancov hotelov patriacich pod konglomerát. Zvyšnú tretinu tvoria remeselníci a dizajnéri. LVMH v rámci svojich značiek eviduje 280 rôznych povolaní vrátane kaligrafov pre sudy s koňakom Hennessy.
Príťažlivosť najvyhľadávanejších výrobkov LVMH, akými sú zásnubný prsteň od Tiffanyho, kožená kabelka Loewe, hodinky Hublot alebo sveter Loro Piana, spočíva v tom, že sú aspoň sčasti vyrábané ručne. Práve prítomnosť remeselného prvku je tým, čo odôvodňuje vysoké ceny týchto výrobkov a marketingovú kampaň spoločnosti, ktorá hovorí o tom, že si dodržiavaním tradičných postupov ctí dedičstvo svojich značiek s vyše storočnou históriou.
Stratégiu LVMH budú pozorne sledovať aj zvyšní lídri priemyslu s luxusným tovarom. Učňovského programu sa tento rok zúčastňuje 700 nádejných remeselníkov, pričom v roku 2018 ich bolo iba 180. V roku 2024 ich francúzsky gigant plánuje prijať ešte viac.