Luxusné značky ničí bežná móda, Ralph Lauren škrtá predajne a miesta

Ralph Lauren (vpravo) odstúpil z funkcie výkonného riaditeľa, nahradil ho Stefan Larsson Zdroj: SITA / AP

Počet uzatváraných predajní zodpovedá zhruba desatine celkového počtu miest, ktoré firma sama prevádzkuje. Spoločnosť sa chce zamerať na tri svoje hlavné a najpredávanejšie značky - luxusnú Ralph Lauren a lacnejšie Polo a Lauren. Chce tiež urýchliť proces uvádzania nových produktov na trh, uviedla firma podľa agentúry Reuters.

Ralph Lauren podobne ako niektoré iné luxusné módne značky sa musí vyrovnávať so slabými výdavkami na luxusný tovar a doplnky. Tieto značky sa tiež dostávajú pod čoraz silnejší tlak lacnejšej konkurencie reťazcov ako H&M alebo Zara, ktoré uvádzajú nové odevy na trh podstatne rýchlejšie. Firma v stredu uviedla, že chce skrátiť tento proces z doterajších 15 mesiacov na deväť.

Firma vymenovala S. Larssona za výkonného šéfa v nádeji, že zopakuje úspech s oživením predaja značky Old Navy v rámci spoločnosti Gap. S. Larsson predtým pracoval asi 15 rokov pre švédsku firmu H&M, ktorej tržby za ten čas vzrástli z troch miliárd na 17 miliárd dolárov (15 miliárd eur).

Tržby Ralph Lauren zaznamenali pokles každý štvrťrok posledného finančného roka. Za celý rok klesli o takmer tri percentá.

Firma mala na začiatku apríla 493 vlastných predajní. Na plný úväzok zamestnávala 15-tisíc ľudí.